پشتکار و انضباط دو ویژگی مهم کارآفرینان موفق است

هفدهمین رویداد در مسیر موفقیت شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی با حضور عباسعلی قصاعی بنیانگذار صنایع چینی زرین در سالن همایش‌های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایمنا به نقل از اتاق بازرگانی اصفهان، سید عبدالوهاب سهل آبادی رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این رویداد گفت: مهندس قصاعی از فعالان اقتصادی خوشنام و توانمند در عرصه ملی و بین المللی است که توانسته نقش مهمی در تولید و صنعت ایفا کند.

وی از مسئولان دولتی خواست که در همایش‌ها و سمینارهایی از قبیل در مسیر موفقیت حضور پیدا کنند و از نزدیک دیدگاه@ها و نظرات بخش خصوصی را بشنوند و افزود: کارآفرینان موفق می‌توانند به دولت و مسئولان در اتخاذ تصمیمات اقتصادی کمک کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود خواستار اجرایی شدن مصوبات ویژه رییس جمهور در زمینه اشتغال زایی و توافق داخلی کارفرما و کارگر  شد و گفت: با وجود تصویب پیشنهاد سه ماه رییس جمهور مبنی بر توافق کارفرما و کارگر در واحدهای صنفی هنوز به استان ها ابلاغ نشده است.

کار را برای کار باید انجام داد نه برای پول

عباسعلی قصاعی بنیانگذار صنایع چینی زرین ایران در این رویداد گفت: تولید چینی در خانواده اینجانب به دو نسل گذشته در نطنز بر می‌گردد و پس از بازگشت از آلمان و تحصیل در رشته مهندسی سرامیک سال ۱۳۶۳ فاز نخست چینی زرین ایران را در مبارکه اصفهان راه اندازی کردم.

وی نظم و پشتکار را دو عامل موفقیتش در ۴۰ سال فعالیت اقتصادی خود برشمرد و گفت: کارافرین با ایجاد نظم در واحد تولید و توزیع خود و پشتکار و ممارست می‌تواند به موفقیت@های پیوسته دست پیدا کند.

وی تاکید کرد: کار را برای کار باید انجام داد نه برای پول، کار خوب پول خوب هم به ارمغان می‌آورد.

قصاعی توجه به کیفیت محصولات، نظم  در کار و آموزش مداوم نیروی انسانی را یکی از رموز موفقیت چینی زرین ایران برشمردوگفت: انضباط در کار یکی از مهمترین عوامل توسعه یک واحد تولیدی است.

وی صادرات را یکی از بخش‌های مهم چینی زرین برشمرد و گفت:در حال حاضر به کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، اسپانیا و آلمان صادرات داریم و قبل از تحریم‌های اقتصادی به آمریکا نیز صادرات داشتیم.

وی توجه به حفاظت  از محیط زیست را یکی از اهداف این مجموعه تولیدی برشمرد و گفت: تمام پساب کارخانه پس از تصفیه به چرخه تولید باز می‌گردد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران عمل به استانداردهای ایزو را یکی از دغدغه‌های این مجموعه تولیدی برشمرد و گفت: توجه به کیفیت، ایمنی کار و رضایت مشتری همواره در قالب ایزو های ۱۸۰۰۱، ۹۰۰۱ و ۱۴۰۰۱ مورد توجه این مجموعه است.

رییس انجمن صنایع چینی ایران تصریح کرد: فعال اقتصای باید پشت کارش از جلوی کارش بهتر باشد یعنی واحد تولیدی‌اش از واحد توزیع‌اش بهتر باشد.

وی در بخش از صحبت های خود با اشاره به حواشی پیرامون برجام گفت: برای محفاظت از پیامدهای برجام باید اقتصاد کشور مستحکم و قوی باشد و این مهم جز با همراهی سیاستمداران و زمینه‌سازی برای فعالیت فعالان اقتصادی و کارآفرینان ممکن نمی‌شود.

وی تاکید کرد: فعالان اقتصادی باید بوسیله بال‌های سیاست گذاران به  پرواز  درآیند یعنی اینکه سیاست باید از اقتصاد حمایت کند.

قصاعی با اشاره به بالا بودن نرخ بهره بانکی گفت: تولید در کشور ۲۰ درصد سود نمی‌دهد که بخواهد ۲۵ درصد تسهیلات بانکی بپردازد و باید این چرخه اصلاح شود.

در پایان این رویداد تندیس در مسیر موفقیت از سوی امیر کشانی رییس شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی به این کارآفرین برجسته اهدا شد.

کد خبر 343517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.