دومین نمایشگاه نگارگری «نقش نگارین» برگزار می‌شود

دومین نمایشگاه گروهی «نقش نگارین» به کیوریتوری شکیبا شریفیان و امیر رجایی و دستیاری آیدا فرهنگ و میلاد مهتابیان‌پور در نگارخانه کوثر وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار می‌شود.

شکیبا شریفیان، کیوریتور این نمایشگاه درباره آن به خبرنگار ایمنا گفت: در این نمایشگاه، آثار نگارگری، گل و مرغ و تشعیر از اساتید و هنرمندان جوان شهرهای اصفهان، تبریز، شیراز، رشت و مشهد به نمایش گذاشته‌شده است.

وی افزود: نمایشگاه «نقش نگارین ۲» مانند نخستین بخش این نمایشگاه، اهداف چندگانه‌ای را دنبال می‌کند، ازجمله این اهداف، ایجاد پویایی در هنرهای سنتی و نقاشی ایرانی در سایه الهام از ریشه‌ها و تداوم فرهنگی، جوان‌گرایی و استعدادیابی و حمایت از هنرمندان جوان و نوظهور، تمرکززدایی از پایتخت و چندصدایی بودن نمایشگاه و ارائه سبک‌ها و دیدگاه‌های هنرمندان مختلف سراسر کشور است.

شریفیان ادامه داد: مهم‌ترین شرط پویایی هنر نگارگری، در رونق اقتصادی آن است. به همین منظور، نمایشگاه «نقش نگارین ۲» در آستانه روز جهانی موزه و میراث فرهنگی و در اردیبهشت‌ماه، از زیباترین ماه‌های سال و پررونق‌ترین برهه زمانی توریسم و گردشگری، درصدد است تا باری دیگر، شکوه نقاشی ایرانی و هنر هنرمندان ایرانی را برای مخاطبان ایرانی و خارجی به نمایش گذارد و ایرانیان هنردوست و گردشگران را به بازدید و خرید از این نمایشگاه دعوت می‌کند.

این کیوریتور بیان کرد: همان‌طور که از اولین نمایشگاه «نقش نگارین» تلاش شد تا مقالات علمی نیز در کنار نمایش آثار هنری ارائه شوند، این مجموعه نمایشگاه در نظر دارد علاوه بر نمایش آثار نگارگری معاصر هنرمندان ایران، از اندیشمندان و صاحبان قلم درزمینهٔ مطالعات علمی و بنیادی هنر بهره‌مند شود و در افق بلندمدت، با برگزاری همایش و انتشار کتاب و مجموعه مقالات، درزمینهٔ تولید محتوا و دانش نیز گام بردارد.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه «نقش نگارین»، ۲۲ اردیبهشت‌ماه گشایش خواهد یافت و تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه دایر خواهد بود. این نمایشگاه در گالری کوثر واقع در میدان نقش‌جهان برگزار می‌شود و زمان بازدید از آن از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۷ تا ۲۱ است.

کد خبر 343516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.