دانستن حق همه است/ پنهان کاری ها فرصت های سرمایه گذاری را از شهر می گیرد

شهردار اصفهان با بیان اینکه دانستن حق همه است، گفت: پنهان کاری ها و عدم دسترسی شهروندان به اطلاعات مورد نیاز فرصت های سرمایه گذاری را از شهروندان می گیرد، به همین دلیل متاسفانه شهر نمی تواند مسیر صحیح را طی کند.

 به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی عصر امروز ( چهارشنبه) در دوره آموزشی مدیران شهری با محوریت "حقوق شهروندی" و" شفافیت" اظهار کرد: اصفهان به عنوان یک شهر خلاق شناخته شده و در یونسکو به ثبت رسیده است، در شهر خلاق عرصه های هنری، علمی و فناوری می تواند خلاقیت بیافریند، همچنین در شهرهای هوشمند امکان بلند شدن صدای رسای بیان ها و گفتگو های مختلف وجود دارد، بنابراین چنین شهری باید به سمت شهر هوشمند حرکت کند و  انسان را محور همه حرکت های خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه در برنامه های شهرداری به شهر هوشمند توجه شده است، افزود: شهر باید به گونه ای باشد تا در همه عرصه ها هوشمندانه حرکت کند، اساس شهر هوشمند فنی و محور آن انسان است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرهای هوشمند باید از درآمدهای پایدار برخوردار باشند و محیط زیست و منابع بی جهت در آن ضایع نشود، ادامه داد: در شهر هوشمند خدمات با بالاترین سرعت، ارزان ترین قیمت و بهترین کیفیت به شهروندان ارائه می شود در واقع این شهرها با بهره مندی از تمام فنون و تکنولوژی ها قرار است شهر را ارزان اداره کنند.

نوروزی با بیان اینکه شهر خلاق باید هوشمند باشد، امروز دیگر کالبد شهر تنها ملاک نیست، اضافه کرد: اکنون دیگر شهرهای دنیا به دنبال احداث خیابان، ساختمان و پاساژها نیستند، در شهر هوشمند در هر حرکت فنی باید انسان مد نظر قرار گرفته شود، بنابراین باید با این سیاست حرکت کنیم تا شهر در جایگاه واقعی خود قرار گیرد و اگر خلاف این مهم اجرا شود هر روز باید با یک نگاه علمی، خشک و کالبدی نگر، محیط زیست، خلاقیت انسانی و منابع تخریب و نابود می شود.

وی اظهار کرد: شهر اصفهان با این سابقه تاریخی و تجربه حکومت های متفاوت و دارا بودن شهروندان، هنرمندان ، طبیعت زیبا ، سرمایه اجتماعی و انسانی باید در زمینه حقوق شهروندی سرآمد شود.

وی اضافه کرد: در تمامی فعالیت های شهرداری و مشاورانی که تاکنون انتخاب شده و در نگاهی که حاکم بر تمام اعمال شهرداری است، می بیینم که انسان به عنوان محور اصلی قرار گرفته است در واقع هیچ خدمتی نمی تواند بدون در نظر گرفتن اینکه محور اصلی آن انسان باشد، ادامه یابد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در نظر داریم آموزش های حقوق شهروندی را در دستور کار قرار دهیم، عنوان کرد: افرادی قصد دارند خانه حقوق را راه اندازی و از شهروندان و سازمان های مردم نهاد دعوت کنند تا آموزش را به عنوان یک امر نظام آور تثبیت کنند.

نوروزی با بیان اینکه خزانه داری و بودجه نظامند و قانون بر همه آن ها حاکم می شود، همچنین در نظر داریم اموال منقول و غیرمنقول را با استفاده از نظام جدید ثبت کنیم، اظهار امیدواری کرد: شهروندان با حقوق خود آشنا شوند تا بتوانیم شفاف سازی کنیم ضمن اینکه دیگر هیچ فردی به دلیل دور بودن از اطلاعات زیان نکند و برخی به دلیل داشتن اطلاعات یک شبه راه صد ساله را نروند.

وی با بیان اینکه باید سامانه هایی برای ارتقاء اطلاعات شهروندان راه اندازی شود، زیرا دانستن حق همه است، اظهار کرد: پنهان کاری ها و عدم دسترسی شهروندان به اطلاعات مورد نیاز فرصت های سرمایه گذاری را از شهروندان می گیرد، به همین دلیل متاسفانه شهر نمی تواند مسیر صحیح را طی کند و نارضایتی ایجاد می شود.

شهردار اصفهان با اشاره به مذاکرات شهرداری اصفهان و معاون وزیر دادگستری در خصوص انعقاد تفاهم نامه گفت: با انعقاد تفاهم نامه مابین شهرداری، دادگستری و قوه قضاییه امیدواریم بتوانیم دوره های آموزشی برای شهروندان برگزار کنیم تا آنان با حقوق خود آشنا و مطالبه گر شوند، اگر مردمانی مطالبه گر داشته باشیم، آنگاه حاکمان باید پاسخگو و شفاف سازی کنند.

نوروزی با بیان اینکه باید در مسیر حرکت کرد تا به مقتضای زمان و شرایط به هدف نزدیک شد، گفت: در راستای شفافیت، مشاوره شفاف سازی و مبارزه با فساد در شهرداری انتخاب و به دنبال آن قانون شفاف سازی کشور را در اصفهان اجرا کرده ایم.

کد خبر 343473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.