مدرسه‌سازی به داشتن ثروت نیست/نقش مجمع خیرین مدرسه در ایمن سازی مدارس

نشست خبری اداره‌کل نوسازی مدارس استان اصفهان در آستانه برگزاری بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان، با موضوع اطلاع رسانی فعالیت های خیّرین مدرسه ساز استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریدالدین عبد یزدان  مدیر عامل انجمن خیرین مدرسه ساز استان اصفهان، ظهر امروز _ ۱۹ اردیبهشت‌ماه_  در نشست خبری اداره‌کل نوسازی مدارس استان اصفهان که در خانه معلم شماره سه واقع در خیابان معراج برگزار شد، با بیان اینکه جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان اصفهان با گرمیداشت بیستمین سال تاسیس مجامع خیرین مدرسه ساز و رویش نیک اندیشان جوان جمعه_ ۲۱ اردیبهشت ماه_  در محل سالن همایش های اتاق بازرگانی صنایع و معادن برگزار خواهد شد،  اظهار کرد: به طور یقین برگزاری این جشنواره مکرر در سال های مختلف نشان دهنده استحکام تشکل مردم نهادی به نام مجمع خیرین مدرسه ساز است و این استحکام و استمرار فعالیت مدیون هماهنگی و همدلی مجموعه آموش و پرورش، نوسازی مدارس و مجامع خیرین مدرسه ساز است.

وی افزود: البته در این زمینه نباید نقش بزرگ رسانه ها را فراموش کرد، رسانه ها به عنوان همراه و همیار مجموعه بزرگ آموزش و پرورش در انعکاس مشکلات فضاهای آموزشی و اقداماتی که خیرین در طی این سال ها انجام داده اند، همیشه همراه و همیار نوسازی مدارس استان و جذب خیرین استان در این اقدام خداپسندانه بوده اند.

جذب و مشارکت خیرین  و ساخت مدارس

در ادامه این نشست زهره میردامادیان رییس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان گفت: مدرسه سازی همیشه به داشتن ثروت نیست و با قدم، زبان و نوشتار می توان در جهت جذب خیرین در استان کمک کرد.

وی افزود: تعداد بسیار کمی از خیرین  به صورت پراکنده در سطح کشور به مدرسه سازی مشغول بودند و همین تعداد خیرین به فکر تشکیل مجموعه ای متشکل با برنامه ریزی قوی تر  در کل استان های کشور شدند تا خیرین بتوانند به نحو احسن و با رعایت استانداردهای لازم برای ساخت مدرسه اقدام کنند.

میردامادیان تاکید کرد: با همکاری سازمان نوسازی مدارس در مشهد جلسه ای تشکیل شد و قرار بر این شد که اساسنامه ای برای این کار تدوین شود و به ترتیب اساسنامه ای بسیار قوی در جهت رعایت قوانین در بخش جذب و مشارکت خیرین  و ساخت مدارس ایجاد و جامعه خیرین مدرسه ساز در تهران تشکیل شد. که در پیروی از این امر جامعه خیرین مدرسه ساز در کل استان ها تشکیل و استان اصفهان نیز یکی از اولین استان هایی بود که مجمع خیرین مدرسه ساز در آن تشکیل شد.

رییس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان گفت: اکنون بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اصفهان را پاس می‌داریم و این امر رسم بین المللی است و هر موسسه و نهادی که توانست بیست سال دوام آورده و موفق شود باید این روند را جشن بگیرد و ما نیز این اتفاق را  ارج می نهیم و این فعالیت مستمر را به فال نیک می گیریم و امیدوار هستیم که این راه تا صد سالگی نیز ادامه پیدا کرده و در امر مدرسه سازی به صورت موفق و مستمر حضور و مشارکت خیرین را نظاره گر باشد.

وی خاطرنشان کرد: جذب خیرین در عمل فعالیت بسیار سختی است، اما همین قدر که قلب مردم برای فرهنگ و رشد وشکوفای فرزندان این کشور می تپد را باید ارج نهاد. خیرین با همین نیت ۲۰ سال در این مسیر  تلاش کردند و در کار مدرسه سازی  با ایثار، گذشت، فداکاری و داشتن دغدغه تعلیم و تربیت این کار را انجام داده اند.

وی ادامه داد: خیرین ۲۰ سال در کار فرهنگی همراهی مستمر با آموزش و پرورش داشتند و اکنون می توان با افتخار  گفت که در طول مدت این ۲۰ سال هیچ سقفی روی سر دانش آموزان خراب نشده است.

مجمع خیرین و ایمن سازی مدارس

میردامادیان تصریح کرد: تلاش خیرین برای رفع کمبودهای فضاهای آموزشی و پرورشی بسیار چشمگیر بوده اتست و در طی ۲۰ سال با توجه به مسایل اقتصادی تلاش های بی وقفه ای انجام شده تا بهترین پروژه ها و فضاهای آموزشی استاندارد در اختیار دانش آموزان قرار داده شوند و در طی چند سال اخیر بسیاری از خیرین به طور صد در صد در ساخت مدارس مشارکت کرده اند که جای تشکر دارد.

وی افزود: خیرین استان با حضور مداوم خدمات شایسته ای را به دانش آموزان و آینده سازان این کشور ارایه می کنند و تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز با توجه به موفقیت هایی که داشت الگویی برای همه دستگاه های استان شده است که به دنبال آن مجمع دانشگاه ساز، مجمع کارخانه ساز و مجمع ورزشگاه ساز نیز در استان ها تشکیل شد.

رییس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان گفت: مجمع خیرین مدرسه نقش موثری در ایمن سازی مدارس داشته است، البته نتوانستیم همه مدارس استان را پوشش دهیم اما به هر حال خیرین در بخش ایمن سازی مدارس خدمات ارزنده ای را به آموزش و پرورش و دانش آموزان ارایه کردند.

وی تاکید کرد: در حوزه مقاوم سازی و نوسازی و زیبا سازی مدارس نیز نقش خیرین پررنگ بوده است و مدارس را یاری کرده اند که همه این خدمات بر روی این اصل بوده است که این دانش آموزان،  آینده سازان این کشور هستند و باید در محیطی امن مشغول به تحصیل شوند.

میردامادیان افزود: خیرین دوست دارند که این فضاهای آموزشی استاندارد در جامعه افزایش یابد و از این عملکرد لذت می برند و موقعی که مدارس افتتاح می شوند برخی از خیرین از ذوق و شوق اشک می ریزند و همه این اتفاق ها نشان می دهد که قلب خیرین مدرسه ساز برای دانش آموزان می تپد و از این کار احساس رضایت دارند.

وی خاطرنشان کرد: در کل کشور یکی از پر افتخارترین مجموعه ای که در کشور مطرح بوده مجمع خیرین مدرسه ساز است و با مشارکت خیرین به کار خود ادامه می دهد. البته خانواده های خیرین نیز در پذیرفتن این امر موثر بوده و در این زمینه همراهی های لازم را با خیرین داشته و مشوق آنها بودند و به ویژه بانوان در این زمینه بسیار فعال هستند  ونقش موثری در پیشبرد ساخت مدارس استان و به ثمر نشستن پروژه ها داشته اند.

مشارکت خیرین مدرسه ساز جوان

محسن جعفر پور معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان نیز  در این نشست اظهار کرد: امسال جشنواره خیرین مدرسه ساز با هدف و رویش نیک اندیشان جوان برگزار می شود و با توجه به اینکه خیرین مدرسه ساز جوان بسیار از این موضوع استقبال کرده اند، از دوره دانش آموزان ابتدایی تا سن ۳۵ سالگی خیرین بسیار زیادی را برای این کار جذب کرده ایم.

وی تصریح کرد: با این عملکرد در  کل کشور توانستیم خیرین بسیار زیادی را جذب کنیم  و به همین دلیل سازمان مرکزی "رویش نیک اندیشان جوان" برای جشنواره امسال نامگذاری شده است و در امسال در این جشنواره از چند نفر از همین خیرین جوان دعوت به عمل مده تا در روز جشنواره  مور دتقدیر قرار بگیرند.

معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان تاکید کرد: در این جشنواره اهداف خیرین جوان برای این کار انسانی را جویا خواهیم شد و دیگر خیرین استان نیز مورد تقدیر و تشویق قرار می گیرند، هم‌چنین امسال در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان و از سوی خیرین حدود ۶۴ میلیارد تعهد وجود دارد که امیدواریم که در روز برگزاری جشنواره این تعهدات افزایش یافته و رقم به ۷۰ میلیارد تومان برسد.

کد خبر 343467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.