قانون حمایت از حقوق معلولان به ۵ هزارمیلیارد اعتبار نیاز دارد

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه برای اجرای کامل قانون حمایت از حقوق معلولان به ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: انتظار داریم انی اعتبار در بودجه سال ۹۸ پیش بینی شود.

به گزارش ایمنا، حسین نحوی‌نژاد با اشاره به آخرین وضعیت قانون حمایت از حقوق معلولان و اجرای آن اظهار کرد: با ابلاغ این قانون از سوی رییس جمهور باید آیین‌نامه این قانون تهیه و ابلاغ شود.

وی تصریح کرد: با توجه به مشخص شدن وظایف هر یک از سازمان ها و دستگاه‌ها بخشی از این آیین‌نامه‌ باید توسط وزارتخانه‌های بهداشت و درمان و راه و شهرسازی تهیه شود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با بیان اینکه مواد این لایحه در دو بخش مالی و حقوقی برای افراد دارای معلولیت تنظیم شده است، گفت: بر اساس این قانون، افرادی که به علت شدت معلولیت نتوانند شغلی پیدا کنند حداقل دستمزد را در قالب مستمری دریافت می‌کنند.

نحوی‌نژاد ادامه داد: تامین هزینه‌های درمانی افراد معلول یکی از دغدغه‌های این گروه از جامعه محسوب می شود به طوری که بخش قابل توجهی از هزینه‌های درمانی و توانبخشی و کاردرمانی معلولان از آنها گرفته می شود که در قانون جدید این خدمات تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت.

وی گفت: در بودجه ۹۷، برای فراهم کردن زیرساخت‌های قانون حمایت از حقوق معلولان ۲۰۰ میلیارد پیش بینی شده و قرار است اعتبارات لازم برای کامل قانون در سال آینده پیش بینی شود.

نحوی نژاد افزود: برای اجرای کامل قانون به اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی نیاز است که انتظار داریم این اعتبار در بودجه ۹۸ پیش بینی شود ضمن این که قرار است اعتبار اجرای بخشی از این قانون از محل اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تأمین شود.

منبع: خبرگزاری مهر

کد خبر 343458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.