خروج آمریکا از برجام به معنای تحریم بین المللی ایران نخواهد بود

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: خروج آمریکا از برجام به معنای تحریم بین المللی ایران نخواهد بود و تحریمهای یکجانبه این کشور هم برای ایران تازگی ندارد؛ چرا که آمریکا از زمان شروع انقلاب همواره ایران را تحریم کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدر علی عابدی در رابطه با خروج آمریکا از برجام و بازگرداندن تحریمها علیه ایران گفت: خروج آمریکا  از برجام به نفع ایران خواهد بود. ترامپ مانند چوپان دروغ گو هرچقدر داد و فریاد کند ترتیب اثر نخواهد داشت و باز اتفاق‌های خوب برای ایران در راه خواهد بود.

وی افزود: حتی اگر شرکت های چند ملیتی که  سهام  آمریکایی دارند، در تجارت با ایران مردد شوند، شرکت های غیر آمریکایی برای همکاری با ایران  اقدام خواهند کرد؛ چرا که این شرکتها می دانند که می توانند با ایران همکاری و ارتباط داشته باشند.

وی افزود: از سوی دیگر خروج آمریکا از برجام به معنای تحریم بین المللی ایران نخواهد بود و تحریمهای یکجانبه این کشور هم برای ایران تازگی ندارد؛ چرا که آمریکا از زمان شروع انقلاب همواره ایران را تحریم کرده است و همچنان این برنامه ادامه دارد؛ مسئله حائز اهمیت این است که تحریم های بین المللی صورت نگیرد.

وی در خصوص عملکرد صدا و سیما و تبلیغاتی که در رابطه با خروج از برجام می شود اظهار عقیده کرد: به نظر می رسد هنوز برای برخی جو انتخاباتی پا برجاست و همچنان در مورد ریاست جمهور آقای روحانی به دنبال فضا سازی هستند؛ غافل از اینکه با این اقدمات، چه ضربه مهلکی به اقتصاد کشور خواهند زد.

کسانی که در این شرایط به دنبال خرید ارز هستند متضرر خواهند شد

عابدی با اشاره به اینکه گرانی ارز و دلار با برجام در ارتباط است و کسانی که در این شرایط به دنبال خرید ارز هستند متضرر خواهند شد؛ افزود: حتی زمانی‌ که امام راحل قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفت، عده‌ای شتاب زده دلار خریدند و در نهایت با شکست مواجه شدند، در هر دوره ای تنش  و فضا سازی ها بر مملکت تاثیر گذار است.

وی در خصوص عدم استفاده از دلار برای معاملات و سفرها تاکید کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری  باید دلار را از محاسبات خود خارج کنیم و معاملات با پول رایج سایر کشورها انجام شود؛ اگر مدیران این موضوع  را سر لوحه کار خود قرار دهند موفق خواهند بود.

نماینده مردم اصفهان افزود: البته تا کنون مدیریت بانک مرکزی ضعیف عمل کرده است؛ در حالیکه پول و امکانات بسیاری در اختیار دارد و باید طراحی و برنامه ریزی های لازم را انجام دهد و از  فرصت‌ها به خوبی استفاده کند.

کد خبر 343428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.