حمایت از محصولات دست ساز و بومی بانوان

نطنز- معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی اصفهان گفت: حمایت از فعالیت های اقتصادی بانوان با تکیه بر تولید محصولات دست ساز و بومی جزء برنامه های بهزیستی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی ناجی در همایش  یک روزه کارشناسان دفتر توانمندی زنان و خانواده ادارات بهزیستی شهرستان های استان اصفهان  که در هتل قصر جهان  نطنز برگزار شد، اظهار کرد:  در حال حاضر حدود ۱۱ هزار  زن سرپرست خانوار مددجو در استان اصفهان تحت  پوشش اداره بهزیستی قرار دارند و به طور مستمر از خدمات ماهانه مددکاری و حمایتی از جمله مستمری ماهانه برخوردار هستند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: تامین شهریه، هزینه تحصیل و ازدواج خانواده ها و همچنین تامین ودیعه مسکن، اشتغال و کاریابی از جمله خدمات بهزیستی به این افراد است.

ناجی گفت: مرکز نگهداری دختران و کمک به اجرای فعالیت های مختلف از جمله فعالیت های اقتصادی توسط زنان سرپرست خانوار با عنوان "قاصدک نطنز " از جمله اقداماتی است که بهزیستی نطنز برای کمک به بانوان انجام داده است.

معاون بهزیستی استان اصفهان همچنین در خصوص طرح گروه های همیار  گفت: طرح گروه‌های همیار مختص شهرها و روستاها است که مجموعه‌ای از زنان سرپرست خانوار را شامل می شود که در یک حرفه مشغول به کار می‌شوند و تمام اعتبارات این ایجاد شغل اعم از اجاره مکان و ملزومات مورد احتیاج را بهزیستی پرداخت می‌کند و تمام درآمد آن مختص خود مددجویان است و بهزیستی هیچ هزینه‌ای در قبال آن دریافت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه حمایت از فعالیت های اقتصادی بانوان را با تکیه بر تولید محصولات دست ساز و بومی خود بانوان ادامه می دهیم، اظهار امیدواری کرد: ۲۶ گروه فعال همیار سرپرست خانوار حال حاضر در استان افزایش یابد.

کد خبر 343407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.