تأمین امنیت فضای سایبری، چالش تمام کشورها است

رئیس پلیس فتای کشور با بیان اینکه تأمین امنیت فضای سایبری، چالش تمام کشورهای جهان است، گفت: رشد شتابان فناوری ارتباطات و اطلاعات و شبکه‌های اجتماعی بدون توجه به مقوله امنیت، گروه‌های سازمان‌یافته و افزایش فعالیت‌های گروه‌های تروریستی در فضای سایبری، از مهم‌ترین تهدیدها و چالش‌های کنونی و آینده است.

به گزارش ایمنا، سردار کمال هادیانفر در ششمین نشست گروه کاری جرایم سایبری رؤسای بخش‌های سایبری اوراسیا، اظهار کرد: به جرأت می‌توان گفت یکی از مهم ترین رویدادهای بین‌المللی سازمان اینترپل در حوزه امنیت فضای سایبر، این نشست است، زیرا تصمیم‌گیران اصلی حوزه مقابله با جرایم سایبری در آن حضور دارند و این فرصت بسیار عالی و مغتنم برای پلیس همه کشورهای آسیایی و اروپایی است.

رئیس پلیس فتای ناجا افزود: در حال حاضر شاهد هستیم که بیش از ۴.۲ میلیارد نفر در جهان کاربر فضای سایبر هستند و زندگی بشر بدون اینترنت دچار مشکلات فراوان می‌شود و در برخی امور حتی مختل می‌گردد.

هادیانفر تصریح کرد: امروز تأمین امنیت فضای سایبری، چالش تمام کشورهای جهان است و برای این مهم همه دولت‌ها در حال تکاپو و سرمایه‌گذاری هستند.

وی با اشاره به اهمیت رصد این فضا، گفت: سازمان‌های معتبر جهان پیش‌بینی می‌کنند که در سال ۲۰۲۰ میلادی جرایم، حملات سایبری و سرقت اطلاعات، ضرر مالی برابر دو تریلیون دلار به اقتصاد جهانی وارد خواهد کرد.

رئیس پلیس فتای ناجا ادامه داد: در این میان دستگاه‌های هوشمند و خدمات آن نیز سهم گسترده‌ای را به عنوان عضوی از شاکله فنی اطلاعات به خود اختصاص خواهد داد.

هادیانفر با اشاره به تهدیدات و چالش‌های کنونی و آینده جهان که باعث نگرانی جامعه جهانی خواهد شد، خاطرنشان کرد: رشد شتابان فناوری ارتباطات و اطلاعات و شبکه‌های اجتماعی بدون توجه به مقوله امنیت، گروه‌های سازمان‌یافته و افزایش فعالیت‌های گروه‌های تروریستی در فضای سایبری، از جمله مهم ترین تهدیدها و چالش‌های کنونی و آینده جهان است.

منبع: خبرگزاری مهر

کد خبر 343338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.