علی خدایی: کاوه به شهری برگشت که «مرا دوست دارد»

علی خدایی گفت: نصب دوباره مجسمه کاوه، به یادم آورد «در شهری زندگی می‌کنم که مرا دوست دارد.»

این داستان‌نویس اصفهانی که از نصب دوباره مجسمه کاوه در میدان آزادی خوشحال شده، دراین‌باره به خبرنگار ایمنا اظهار کرد: واکنش‌های زیادی به نصب دوباره این مجسمه، از دیشب تاکنون در صفحات مجازی دیده‌ام.

وی افزود: گویا اعضای شورای شهر هم امروز صبح در محل نصب مجسمه حاضر شده‌اند تا کارها درست انجام شود و بعد از پایان حفاری‌های مترو، مجسمه دوباره به شهر برگردد.

خدایی اضافه کرد: این اتفاق، می‌تواند آغاز اتفاق‌های نوین دیگری در زمینه‌های مختلف هنری باشد و امید خیلی خوبی به شهر ما می‌دهد تا مردم هم از زیبایی‌های آن لذت ببرند و هم به شهر کمک کنند تا کارهای دیگری در آن انجام شود. این اتفاق، درمجموع انرژی مثبت زیادی داشت.

وی بیان کرد: واکنش‌ها به نصب این مجسمه، شور و امید زیادی می‌دهد و واکنش‌های شادمانه به همراه دارد. این واکنش‌ها کمک می‌کند که مردم، روح شهر را بهتر متوجه شوند و بفهمند شهرشان چقدر آن‌ها را دوست دارد و آن‌ها چقدر می‌توانند شهرشان را دوست داشته باشند و در بهتر کردن آن مشارکت کنند.

خدایی مفهوم جمله «شهرمان، ما را دوست دارد» را این‌چنین شرح می‌دهد: معمولاً شهروندان از شهر طلبکار هستند، ولی من خوشحالم در شهری زندگی می‌کنم که مرا دوست دارد و از کودکی با معماری و نقاشی زیبای آن و در این بهشت کوچک زندگی کرده‌ام.

این داستان‌نویس که به مسائل پیرامون خاطره شهری اصفهان پرداخته، اظهارکرد: نمی‌خواهم درباره مسائل پیرامونی برداشتن مجسمه صحبت کنم. نکته اینجا است که وقتی نام کاوه می‌آید، به یاد ادبیات کهن می‌افتیم و مفهوم پیروزی القا می‌شود. معتقدم که اصفهان، پایتخت هنر است و طبیعت آن، همین است.

خدایی افزود: هنرمندان و کسانی که در زمینهٔ مجسمه فعالیت می‌کنند، از نصب دوباره این مجسمه خوشحال شده‌اند. استقبال مردم هم از این اتفاق، راه را برای اتفاقات خوب بعدی باز می‌کند، اتفاقاتی که می‌تواند هم درزمینهٔ هنرهای آیینی و هم درزمینهٔ هنرهای مدرن ادامه یابد، در شهری که ما را بسیار دوست دارد.

کد خبر 343323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.