آمادگی جدی کارگران فضای سبز مناطق برای مقابله با بحران آب

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با تأکید بر لزوم حفظ درختان شهر، گفت: ۲۹۵ هزار درخت در حاشیه مادی های شهر اصفهان و به عنوان منابع تأمین کننده اکسیژن قرار دارند که حفظ و نگهداری از آن ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، فروغ مرتضایی ن‍ژاد با بیان اینکه وسعت فضای سبز شهر اصفهان، ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار است، اظهار کرد: ۳۰ درصد عرصه این فضای سبز در شرق اصفهان قرار دارد که به عنوان فضای اکولوژیک به شمار می آید و به شهرداری واگذار شده است، در صورتی که این فضای سبز باید از سوی سازمان محیط زیست نگهداری شود.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۵۰ هکتار از فضای سبز شهر در ناژوان و در اختیار سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد، افزود: ۴۰۰ تا ۵۰۰ هکتار فضای سبز مادی ها و انهار شهر که بخشی از هویت اصفهان محسوب می‌شود در اختیار شهرداری است در این منطقه درختان کهن با قدمت ۱۰۰ تا ۷۰۰ سال وجود دارد که متأسفانه بسیاری از آنها به دلیل بی آبی از بین رفته و تلاش ما حفظ درختان باقی مانده است. 

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با تأکید بر اینکه باید حقابه مادی‌های شهر اصفهان تأمین شود، تصریح کرد: درختان شهر اصفهان نماد هویتی و عامل رونق گردشگری است از این رو باید این درختان به خوبی حفظ و نگهداری شود. همچنین بعد از شرب، حفظ درختان به منزله منابع و مجرای تنفسی شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ چرا که شاید بتوان خودرو و یا فولاد را وارد کشور کرد، اما برای تأمین اکسیژن نمی‌توان واردات انجام داد.

وی به پارک‌های شهری به عنوان تفرجگاه شهروندان اشاره کرد و گفت: سرانه تفرجگاهی شهروندان اصفهانی حدود سه مترمربع است در حالی که در کشور ما این سرانه هشت مترمربع تعریف شده است و این بدین معنا است که این سرانه باید حدود پنج متر افزایش یابد. 

مرتضایی نژاد ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی باید به تعهدات خود در خصوص تأمین حقابه تعیین شده فضای سبز شهر متعهد باشند.

مرتضایی نژاد از آموزش کارگران فضای سبز در زمینه آبیاری و جلوگیری از هدر رفت آب خبر داد و گفت: کارگران فضای سبز شهری نقش موثری در آبیاری و استفاده بهینه از آب دارند، بنابراین آموزش آنها در دستور کار سازمان پارک‌ها قرار گرفته و بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده در مناطق ۱۵ گانه، کارگاه‌های آموزشی به صورت دوره‌ای در حال برگزاری است تا از هدر رفت آب جلوگیری شود.

کد خبر 343289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.