خط انتقال و مخازن پساب شهری تکمیل می‌شود

دغدغه مدیریت شهری اصفهان در حوزه مقابله با بحران آب به ویژه در بخش خدمات شهری، حفظ فضای سبز موجود و درختان کهنسال شهر، منجر شد طی سه ماه گذشته هشت جلسه ستاد بحران آب تشکیل شود تا مجموعه مدیریت شهری و نمایندگان دستگاه های اجرایی، راهکارها، برنامه ها و ظرفیت های خود در این زمینه را به اشتراک بگذارند.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، هشتمین جلسه این ستاد به منظور استفاده از فرصت‌ها و پتانسیل‌های موجود در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مباحث مربوط به مصرف آب با حضور معاون خدمات شهری، جمعی از مدیران شهری، دو تن از اعضای شورای شهر و نمایندگان دیگر دستگاه ها تشکیل شد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در این جلسه گفت: لازم است راهکارهای فرهنگی و اطلاع رسانی در خصوص استفاده بهینه از آب به منظور عبور از این شرایط در نظر گرفته شود.

حیدر قاسمی با بیان اینکه معاونت خدمات شهری طی سه ماه گذشته تاکنون هشت جلسه ستاد بحران آب تشکیل داده است، افزود: این جلسات با حضور فعال سازمان پارک ها، کارشناسان مناطق شهری، ارگان‌های دیگر و نمایندگان دانشگاهی و با رویکرد حساس کردن فضای اجتماعی و عمومی نسبت به وضعیت آب تشکیل شده است.

وی با تأکید بر اینکه لازم است مشارکت جویی و آستانه تحمل مردم در مواجهه با مشکل کم آبی از طریق فرهنگ سازی افزایش یابد، ادامه داد: آموزش و پرورش، صدا و سیما، آبفا، معاونت فرهنگی و اداره کل ارتباطات شهرداری می توانند در مباحث فرهنگ سازی در حوزه آب اثرگذار بوده و آستانه تحمل مردم را در این بخش ارتقا دهند.

وی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد همه مناطق ۱۵ گانه، سازمان پارک ها و مقاطع آموزشی، اطلاع رسانی لازم در زمینه مصرف بهینه آب و صرفه جویی را در دستور کار قرار دهند.

قاسمی از همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و شرکت آب و فاضلاب شهری در زمینه تبلیغات محیطی خبر داد و گفت: این تبلیغات از هفته آینده به منظور آگاه سازی و افزایش مشارکت مردمی در سطح شهر آغاز خواهد شد.

وی استفاده از ظرفیت سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ برای استفاده از نظرات مردم را از جمله اقدامات حوزه معاونت خدمات شهری برای عبور از بحران خشکسالی ذکر کرد و گفت: در این جلسه برای استفاده پساب شهری در فضای سبز تصمیمات خوبی اتخاذ شد، بنابراین امید است با تکمیل خط انتقال پساب و مخازن آن هر چه زودتر از این منابع برای آبیاری فضای سبز شهری بهره برداری کنیم.  

کد خبر 343288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خخخ IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    0 0
    به علت نشتی لولهای فاضلاب مقادیر زیادی اب الوده به سفرهای اب زیر زمینی میرود اگر این نشتی ها گرفته شود مقادیر زیادی اب استحصال می شود اگر در منازل مخازنی نصب گردد واببارانبهانانتبال یابد ابهبای ذخیره شده با یک سختیگیری میتواند مورد استفاده غیر شرب قرار گیرد شهرداری باید قوانین قبلی فضای سبز درمجتمعرا فعال کند