امام موسی صدر به آنچه معتقد بود، عمل می‌کرد

مدیر مؤسسه فرهنگی امام موسی صدر گفت: از ویژگی های مهم شخصیتی امام موسی صدر رفتار و کلام ایشان است که باعث جذب مردم شده؛ چرا که ایشان به آنچه معتقد بودند، عمل می‌کردند، در واقع می توان گفت انسجامی بین فکر و رفتار وی وجود داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حورا صدر فرزند امام موسی صدر در مراسم بزرگداشت امام موسی صدر که ظهر امروز با همت مجمع اسلامی دانشجویان و همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه اصفهان برگزار شد، در خصوص انتشار نظریات و زندگی امام موسی صدر گفت: این چند جلد کتاب که در حال حاضر از زندگی امام موسی صدر منتشر شده، نتیجه جمع آوری میراث ایشان بوده که از سال ۱۹۹۰ در لبنان شروع شده و ۱۰ سال به طول انجامید.

مدیر مؤسسه فرهنگی امام موسی صدر افزود: در ایران نیز  از سال ۱۳۸۶ تا سال گذشته با همکاری ارگان های مختلف کار ترجمه و تألیف این کتابها به زبان فارسی انجام شد.

حورا صدر اضافه کرد: امام موسی صدر در طول زندگی خود به لحاظ فعالیت های فراوان و مشکلاتی که داشتند نتوانستند نسبت به نظریه پردازی اقدام کنند و من امروز انتظار دارم دانشجویان و جوانان با بهره گیری از میراث به جا مانده از امام موسی صدر با برگزاری همایش ها، نشست ها و گفت‌وگوها زمینه های نظریه پردازی را فراهم کنند.

فرزند امام موسی صدر بخشی از سخنرانی پدر در سال ۶۹ در دانشکده حقوق دانشگاه لبنان را که با موضوعیت دانشجو انجام گرفته بود بازگو کرد. که در آن در مورد کیستی دانشجو صحبت کردند و گفتند «دانشجو جوانی است که دانش می آموزد و شایستگی یادگیری و جوانی دارد».

حورا صدر گفت: پدرم در ادامه به ویژگی های جوان اشاراتی کردند و گفتند که سرعت یادگیری و یادآوری جوان بیشتر است، جوان  هرچیزی را ممکن می داند صبر و تحمل جوان در مقابل سختی ها بیشتر است، شکیبایی و عمر جوان بیشتر است و جوان وابستگی کمتری به جامعه دارد.

وی در خصوص اهمیت برگزاری چنین همایش هایی گفت: در درجه نخست امام موسی صدر یک عالم روحانی متعلق به ایران است و وظیفه ما شناساندن این شخصیت ها است. در درجه دوم، امام موسی صدر ۱۸ سال در لبنان زندگی و فعالیت کرد و باید دید در یک دوره کوتاه مدت چه دستاوردهای بزرگی داشته است.

 امام موسی صدر سعی می‌کرد به روز باشد

صدر افزود: از ویژگی های دیگر امام موسی صدر رفتار و کلام ایشان است که باعث جذب مردم شده ؛ چرا که ایشان به آنچه معتقد بودند، عمل می‌کردند، در واقع می توان گفت انسجامی بین فکر و رفتار وی وجود داشت.

مدیر مؤسسه فرهنگی امام موسی صدر گفت: اسلامی که ایشان معرفی می کرد، با اسلام دیگران متفاوت بود و در معرفی آن می گفت «اسلام من اسلامی است که در حوزه آموخته ام و این سخنان را در سفره زیبایی چیده ام».

وی افزود: امام موسی صدر عالم به زمان بود و سعی می‌کرد به روز باشد؛ در آن زمان طلبه ها اجازه مطالعه روزنامه ها را نداشتند، ولی ایشان روزنامه ها را از مطبوعاتی های آن زمان قرض می گرفت، مطالعه می کرد و روز بعد با روزنامه همان روز تعویض می کرد، ایشان مطالعه روزنامه را در لبنان نیز ادامه داد.

 صدر تأکید کرد: ایشان در لبنان به حال مردم رسیدگی می کردند، به قول خودشان خانه به خانه در منازل را می زدند و از وضعیت زندگی، کمبودها و نیازهای مردم مطلع می شدند و سعی کردند با همراهی همکاران خود راه حلی برای این مشکلات پیدا کنند.

مدیر مؤسسه فرهنگی امام موسی صدر در مورد کتاب و نظرات ایشان سه نکته را متذکر شد و گفت: در رابطه با این کتابها باید به محتوا، شکل و قالب و همچنین به واژگانی که امام موسی صدر استفاده می کردند، توجه شود.

کد خبر 343283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.