امام موسی صدر الگویی برای انسان امروز است

معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان گفت:در جهان امروز انسان به یک سری مولفه ها نیاز دارد که این مولفه ها به صورت برجسته در وجود امام موسی صدر وجود داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین جعفر شاه نظری، امروز (دوشنبه) در مراسم بزرگداشت امام موسی صدر که  با همت مجمع اسلامی دانشجویان  و همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه اصفهان برگزار شد، گفت: در جهان امروز انسان به یک سری مولفه ها نیاز دارد که این مولفه ها به صورت برجسته در وجود امام موسی صدر وجود داشته است.

وی افزود: از جمله مهمترین مولفه های شخصیتی امام موسی صدر که بعد از ۴۰ سال از گذشت انقلاب اسلامی، امروز نتیجه آن را می بینیم، یکی نگاه وی به انسان بود؛ نگاهی بر اساس عزت و کرامت انسان و خارج از حزب، مذهب و ایدولوژی .

این استاد دانشگاه اصفهان تأکید کرد: ویژگی دیگر اخلاق ایشان بود که به عنوان یک انسان بی نظیر و بی بدیل انسان های دیگر شیفته ایشان می شدند و در دنیای امروز که بداخلاقی باب شده، توجه به این بعد شخصیتی ایشان هم لازم است. البته این ویژگی ها در کنار ویژگی های ذاتی دیگر وی وجود داشت.

معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان افزود: هوش و ذکاوت نیز از جمله ویژگی های ذاتی امام موسی صدر بود که در کنار نگاه دلسوزانه و مخلصانه وی قابل اشاره است؛ امام موسی صدر کار را برای مزد انجام نمی داد؛ بلکه برای عشق و با امید، تلاش و همت انجام می داد.

شاه نظری تأکید کرد: امام موسی صدر  یک شخصیت فعال و پویا بود و اگر مسلمانان با الگوبرداری از امام موسی صدر کار و زندگی کنند، می توانند پیام اسلام را صادر و جهانی کنند.

کد خبر 343273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.