۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
یک پیشنهاد برای رونق گردشگری اصفهان

یک کارشناس ارشد گردشگری یکی از راهکارهای رونق گردشگری را توجه به گردشگری موضوعی دانست و گفت: یکی از مواردی که به مدیرکل سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان پیشنهاد شده و تا چند روز آینده رونمایی می‌شود، برگزاری «جشنواره تابستانی اصفهان» است.

امیر مسعود لوافان در گفت و گو با خبرنگارایمنا اظهارکرد: اگر با همکاری استانداری، شهرداری و میراث فرهنگی همسویی مراکز گردشگری، دیدنی و خرید اتفاق افتد به راحتی می‌توان یک جشنواره تابستانی بزرگ را در اصفهان رقم زد.

وی برگزاری جشنواره تابستانی اصفهان را راهکاری برای نجات گردشگری این شهر در فصل تابستان خواند و افزود: استمرار این جشنواره مهمترین عامل موفقیت آن، همچنین باعث رونق صنعت هتل‌داری و افزایش اشتغال در اصفهان خواهد بود.

این کارشناس ارشد گردشگری تصریح کرد: باید برای فصلی بودن گردشگری اصفهان چاره‌اندیشی شود، یادمان نرود در زمانی نه چندان دور اصفهان یکی از مقاصد اصلی گردشگری داخلی بود، اما امروزه به جایگاه دوم تنزل پیدا کرده و البته باید دلایل آن از طریق مدل‌های علمی بررسی شود.

وی گردشگری را یکی از اقتصادی‌ترین فعالیت‌ها در چرخه مالی جهت اشتغال، ارزآوری و رونق مناطق مختلف شهری به ویژه مناطق مرکزی و بافت سنتی شهرها خواند و ادامه داد: ساخت هتل در اصفهان نیاز است به شرطی که سایر زیرساخت‌ها همسو با ساخت هتل پیشرفت داشته باشد.

لوافان با بیان اینکه طی دو سال اخیر تاکنون با توجه به کاهش درخواست‌ها برای ساخت هتل همچنین فصلی بودن صنعت گردشگری در اصفهان، نا امیدی در بین هتل‌داران این شهر افزایش یافته است، گفت: صنعت گردشگری وابسته به دیگر صنایع موجود است، اگر اصفهان آمادگی پذیرش گردشگران را نداشته باشد، هتل‌داری و ساخت هتل در اصفهان نیز کاهش می‌یابد چرا که توجیه اقتصادی ندارد.

وی تاکید کرد: باید اهداف سفر گردشگران به شهر اصفهان شناسایی و تقویت و همچنین امکانات هتل‌های شهر نیز به روز رسانی شود، کیفیت هتل ها افزایش یابد تا بستر خوبی برای میزبانی از گردشگران وجود داشته باشد.

این کارشناس ارشد گردشگری یکی از زیرساخت های مهم توسعه و رونق گردشگری را ساخت هتل دانست و افزود: البته چنان‌چه وضعیت خشکی زاینده رود استمرار یابد، بی شک تعداد گردشگران اصفهان کاهش یافته و به دنبال آن تقاضا برای ساخت هتل کمرنگ خواهد شد.

وی با بیان اینکه هنوز هتل‌داران قدیمی اصفهان پرچم‌دار ساخت هتل در این شهر هستند و طرح‌های توسعه دارند چون با این صنعت زندگی کرده و با چالش‌های آن آشنایی دارند، اظهارکرد: برای ساخت هتل باید سرمایه‌گذاری‌های بزرگی انجام و سرمایه‌ها در کوتاه مدت به سرمایه گذار باز گردد تا ساخت هتل توجیه اقتصادی داشته باشد.

کد خبر 343220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.