ظهور منجی نجات بخش جهان خواهد بود

گلپایگان- امام جمعه قم گفت: ظهور منجی عالم بشریت مختص تمام جهان است که با ظهورش عدل و داد را بر سراسر عالم گیتی برقرار می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در نخستین همایش بین المللی گفتمان مهدویت که در دانشگاه فنی و مهندسی گلپایگان برگزار شد، اظهار کرد: امید به آینده نقش کلیدی در زندگی هر انسانی دارد، اگر نسبت به آینده بی‌تفاوت باشیم قطعأ زندگی دچار سستی و ناامیدی می‌شود انسانی که به زندگی امیدوار باشد برای رسیدن به هدف تلاش می‌کند.

نایب رییس جامعه مدرسان حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در کتاب قرآن به امت اسلامی و پیروان ادیان الهی نوید ظهور منجی عالم بشریت داده شده است که با ظهورش در جهان تحول و دگرگونی ایجاد می‌شود.

وی افزود: منجی عالم بشریت ظهور می‌کند تا جهانی که مملو از ظلم، ستم و جنایت شده را نجات بخشد، ظهور منجی عالم مختص تمام جهان است که با ظهورش عدل و داد را در جهان برقرار می‌کند.

حسینی بوشهری گفت: در غیبت کبری وظیفه انسان شیعه انتظار فرج است و باید براساس وظایف عمل کند تا زمینه ظهور فراهم شود.

وی افزود: پس از ظهور مهدی (عج الله) بندگان صالح بر مستکبران پیروز می شوند و حاکمیت زمین از آنان خواهد بود و فضای جامعه را  معنویت و مهدویت در بر می‌گیرد.

امام جمعه قم با بیان اینکه این انقلاب زمینه ساز ظهور مهدی موعود است، اظهار کرد: بعد سیاسی انتظار فرج به معنای زمینه سازی ظهور نبرد با ستم کاران است زیرا برخی مدعیان دروغین تحت منتظر ظهور در جهان به انسان‌ها جنایت می‌کنند.

وی افزود: انتظار فرج آثار عرفانی دارد، یعنی کسی که امام زمان را بشناسد دلتنگ آن حضرت هستند، بعد دیگر اثر انتظار تربیتی و اخلاقی است و باید برای فرج آماده باشیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: بعد دیگر انتظار سازندگی است باید در عصر غیبت انسان‌هایی تربیت کنیم تا در رکاب حضرت قرار گیرند و در باتلاق کافران و ستگران گرفتار نشوند.

کد خبر 343200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.