ارایه لوازم کاهنده مصرف آب به مشترکان از ۲۲ اردیبهشت

مدیرعامل شرکت آبفا اصفهان گفت: حداقل باید ۱۰ میلی متر بارش صورت گیرد تا روان آب ایجاد شود از این رو بارشهای اخیر تاثیری بر بهبود اوضاع آب ندارد.

به گزارش ایمنا، هاشم امینی_عصر امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت_ در جلسه هم اندیشی اصحاب رسانه و مسئولان در خصوص مصرف بهینه و صرفه جویی آب اظهار کرد: روند خشکی و تغییر اقلیم در کشور انکار ناپذیر است و این روند منجر به کاهش بارش‌ها شده است.

وی افزود: بارش‌های اخیر به لحاظ علمی موثر نیست، بلکه بارش‌های بالای ۱۰ میلی متر که منجر به روان آب شود موثر است، عدم بارش به خصوص در حوضه زاینده رود و فلات مرکزی منجر به محدود شدن منابع آبی شده و در حوزه های مختلف دچار تنش شده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آبفا اصفهان با اشاره به اینکه کار گروه ملی سازگاری با کم آبی در استان تشکیل شده است، تصریح کرد: کارکرد این بخش این است تا کمترین چالش برای حوزه‌های شهری و روستایی به وجود آید.

وی تصریح کرد: ما باید این موضوع را تفهیم کنیم که کشور با تغییر اقلیم روبروست و نمی‌توان مانند سابق آب مصرف کرد. توزیع بروشورهای استفاده بهینه از آب به این دلیل است که فرهنگ استفاده از آب تغییر و حاکمیت در این راه کمک کند.

مدیرعامل شرکت آبفا اصفهان با بیان اینکه برای جلوگیری از بحران دیر نشده است، گفت: در قدیم بسیاری از اقدامات می‌توانست اتفاق بیفتد که نیافتاده، اما امروز با فرهنگ‌ سازی می‌توان اقدامات موثری داشت.

امینی اضافه کرد: به ما گفته شده به جای اینکه ذهن مردم را درگیر بی آبی کنید بگویید چطور در استفاده از آب صرف جویی کنند.

وی افزود: نمی توانیم به مردم پول بدهیم تا وسایل کاهنده استفاده کنند، اما می‌توانیم نحوه استفاده را بگوییم.

مدیرعامل شرکت آبفا اصفهان تصریح کرد: ۸۶ درصد مردم اصفهان مصرفشان بین ۰ الی ۲۰ درصد است و الگوی مصرف را رعایت می کنند.

ارائه لوازم کاهنده به مشترکان

وی با اشاره به اقدامات این شرکت برای مصرف بهینه آب گفت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی هر مشترکی که تقاضای نصب لوازم کاهنده را داشته باشد، شرکت آب و فاضلاب باید این لوازم را به آنها ارائه داده و هزینه آن را از طریق قبض آب کسر کند.   

امینی اضافه کرد: از روز ۲۲ اردیبهشت ماه هر مشترکی که تمایل دارد لوازم کاهنده را دریافت کند می‌تواند با سامانه ۱۲۲ شرکت آبفا تماس بگیرد و درخواست تهیه لوازم کاهنده مصرف آب را اعلام کند. هزینه بسته کاهنده مصرف آب ۶۰ هزار تومان است که طی ۱۲ قسط از مشترک دریافت می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفا اصفهان با اشاره به اینکه برای عبور از بحران بی آبی باید از مردم کمک بگیریم، افزود: همچنین برای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب به ۱۷ هزار دانش آموز آموزش مصرف صحیح آب داده شده است و در این زمینه از ظرفیت سرباز معلم ها برای آموزش صحیح مصرف بهینه آب استفاده کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در حوزه مصرف بهینه آب مسئولیت اجتماعی نداریم، گفت: به عنوان مثال برخی با نصب موتورهای پمپاژ غیر مجاز سعی در استفاده حداکثری از ظرفیت آب ساختمان دارند که این منجر به بی نصیب شدن سایر افراد از آب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفا اصفهان گفت: فشار آب در اصفهان ۱.۵ الی ۲ اتمسفر است که فشار خوبی است و ساکنان بعد از مسیر پمپ آب باید مخزن تعبیه کنند تا این آب ذخیره شود.

استفاده از آب خاکستری

امینی با بیان اینکه در برخی مواقع مجبور به استفاده از آب چاه هستیم، گفت: اما این دلیل نمی‌شود که کیفیت و سلامت آب را به خطر بیندازیم از این رو این اطمینان را به مردم میدهیم که کیفیت و سلامت آب مورد تایید است.

وی همچنین در مورد استفاده از آب خاکستری گفت: با همکاری و تلاش استاندار اصفهان اتفاقات خوبی در حوزه استفاده از آب خاکستری در حال وقوع است. به عنوان مثال قرار است نیروگاه شهید منتظری، فولاد مبارکه و ذوب آهن از حداکثر پساب خود برای مصارف خود استفاده کنند.

کد خبر 343197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.