۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
طنز دفاع مقدس "پاتک" با هجو تفاوت دارد

فرمانده نیروی مقاومت بسیج شهرستان فلاورجان و دبیر نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی طنز دفاع مقدس پاتک گفت: هدف از جشنواره طنز دفاع مقدس، انتقال مفاهیم ارزشی و فرهنگ و رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس است و طنز موجود در آن، با هجو تفاوت زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی فتحیان، امروز، یکشنبه 16 اردیبهشت ماه در نشست خبری این جشنواره با اشاره به تعدد شهیدان شهرستان فلاورجان، اظهار کرد: مجوز برگزاری کنگره ملی ۱۴۰۰ شهید خط‌شکن شهدای شهرستان فلاورجان را دریافت کرده ایم و برنامه‌های متعددی درزمینه فرهنگی، هنری و ورزشی برای این کنگره تدارک دیده ایم که نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی طنز دفاع مقدس پاتک، یکی از آن ها است.

 وی با بیان اینکه قابلیت‌های هنری شهرستان فلاورجان به خصوص در بخش تئاتر زبانزد است، ادامه داد: این ظرفیت باعث شد شهرستان فلاورجان، میزبان اولین جشنواره استانی تئاتر خیابانی طنز دفاع مقدس پاتک شود.

فتحیان با اشاره به این که زبان طنز، بسیار اثرگذار و ماندگار است، گفت: در دوران دفاع مقدس نیز رزمندگان برای ایجاد روحیه از طنز استفاده می‌کردند و ما نیز از زبان طنز برای انتقال فرهنگ‌ رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان استفاده می‌کنیم و سخت‌ترین لحظات اسارت را در قالب تئاتر طنز بیان می‌کنیم.

دبیر نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی طنز دفاع مقدس پاتک تصریح کرد: برای اولین‌بار، این جشنواره در سطح استانی در شهرستان فلاورجان برگزار می‌شود و قرار است سال‌های آینده، میزبان جشنواره طنز دفاع مقدس در سطح ملی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سختی کار این جشنواره، انتقال مفاهیم ارزشی با زبان طنز است و با هجو تفاوت زیادی دارد.

وی در مورد تعداد داوران جشنواره هم اظهار کرد: دو داور از تهران و یک داور از اصفهان، داوری آثار حاضر در این جشنواره را به عهده دارند.

فتحیان خاطرنشان کرد: درمجموع ۸۰ میلیون تومان به صورت مستقیم از سوی سپاه برای برگزاری این جشنواره هزینه شده، ضمن این که بخشی از هزینه‌ها نیز توسط دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و همچنین شهرداری‌های شهرستان فلاورجان تأمین شده است.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج شهرستان فلاورجان تأکید کرد: جشنواره استانی تئاتر خیابانی طنز دفاع مقدس پاتک، یادبود شهید ابوالقاسم شمس است. شهید شمس سال ۱۳۶۰ در عملیات طریق‌القدس به شهادت رسید. وی بازیگر تئاتر هم بود و از سال ۵۹ فعالیت درزمینه تئاتر را شروع کرد.  

کد خبر 343172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.