ردیف‌های درآمدی شهرداری اصفهان اصلاح می‌شود

طرح پیشنهادی "اصلاح و آسیب‌شناسی ردیف های درآمدی شهرداری اصفهان" با ۱۱ رأی به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طرح پیشنهادی هفت نفر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان مبنی بر  آسیب‌شناسی و اصلاح ردیف‌های درآمدی شهرداری اصفهان با هدف رسیدن به درآمدهای پایدار در سی و دومین جلسه شورا بررسی شد.

فتح الله معین، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در ارتباط با این طرح اظهار کرد: طرحی در مجلس تحت عنوان درآمدهای پایدار شهرداری‌ها در حال بررسی است که اگر تصویب شود، طرح اعضای شورا را هم پوشش خواهد داد.

نصیر ملت، رییس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این باره با بیان اینکه مجموعه درآمدهای شهری از منابع مختلفی تعیین می‌شود، تصریح کرد: ۲۹ درصد درآمد شهرداری از فروش تراکم و وام، ۲۸ درصد عوارض ارزش افزوده، و ۲۴ درصد از محل عوارض ملی و محلی تامن می‌شود.

وی ادامه داد: باتوجه به ردیف‌های درآمدی گفته شده با محدود بودن درآمدهای پایدار شهری روبه‌رو شده و این ردیف‌ها انعطاف پذیری لازم را نداشته‌اند.

ملت با تاکید بر اینکه فرآیند مناسبی برای وصول درآمدهای پایدار شهرداری شکل نگرفته و بهای خدمات نیز سلیقه‌ای از افراد دریافت می‌شده است، تصریح کرد: درآمد سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری مشخص و روشن نیست البته کارگروه ویژه درآمد در شهرداری شکل گرفته است که امیدواریم به زودی شاهد پیشرفت جدی در تحقق منابع محلی و ملی مدیریت شهری باشیم.

 در نهایت طرح " آسیب‌شناسی و اصلاح ردیف‌های درآمدی شهرداری اصفهان" با ۱۱ رأی موافق به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.

همچنین در پایان این جلسه علنی با رأی اعضای شورای اسلامی شهر مهدی مزروعی از کمیسیون بهداشت، سلامت به کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی خدمات شهری شورای اسلامی شهر و امیر احمد زندآور از کمیسیون عمران به کمیسیون سلامت رفتند.

کد خبر 343164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.