نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی طنز دفاع مقدس پاتک برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی طنز دفاع مقدس پاتک، از شهریورماه سال گذشته و با پیشنهادی که از سوی ناحیه بسیج و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فلاورجان شد، کلید خورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرویز طاهری، امروز، یکشنبه صبح در نشست خبری این جشنواره اظهار کرد: انتظار داشتیم این جشنواره در سطح ملی برگزار شود، اما به دلیل این‌که در دستورالعمل‌های وزارتخانه ارشاد این امکان میسر نبود، پس از رأی‌زنی‌هایی که با وزارت ارشاد کردیم، مجوز برگزاری این جشنواره را به‌صورت استانی دریافت کردیم.

وی ادامه داد: پس از فراخوانی که اواسط آذرماه سال گذشته منتشر شد، ۶۰ اثر برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کردند که پس از بررسی‌های اولیه، ۱۷ اثر به بخش بازبینی راه پیدا کرد و پس از بازبینی و بررسی هیئت‌داوران، درنهایت ۹ اثر به‌عنوان اثرهای نهایی برای شرکت در مسابقه انتخاب شدند.

طاهری گفت: این جشنواره ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و آیین اختتامیه آن‌هم ۲۱ اردیبهشت‌ماه در سالن شهدای هنرمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فلاورجان با حضور گروه‌های راه‌یافته به جشنواره و مسئولان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این‌که از شهرستان‌های خمینی‌شهر، نجف‌آباد، اصفهان، برخوار، شاهین‌شهر، لنجان، مبارکه، نطنز و فلاورجان، آثاری به دبیرخانه این جشنواره رسیده، گفت: بیشترین آثار از شهرستان‌های خمینی‌شهر و نجف‌آباد ارسال شد.

وی بیان کرد: آثار راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره هم در شهرستان‌های فلاورجان، ابریشم، قهدریجان، زازران، کلیشاد، ایمان‌شهر، بهاران و پیر بکران اجرا خواهند شد.

طاهری اضافه کرد: پیش‌بینی‌شده که گروه‌های برتر این جشنواره، پس از پایان آن به اجرای آثار خود در شهر اصفهان بپردازد.

کد خبر 343163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.