بودجه  ۹۷ سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری تصویب شد

اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تصویب بودجه سال ۹۷ سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری، احداث بازار روز کوثر در مناطق ۹ و ۱۵ منوط را به مطالعات و نیازسنجی دانستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در سی و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان لایحه پیشنهاد بودجه سال ۹۷ سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری مورد بررسی قرار گرفت.

علیرضا نصر اصفهانی، نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در ارتباط با اهداف شکل گیری بازارهای روز کوثر اظهار کرد: قرار بر این بود که این بازارها محصولات را با قیمت پایین‌تر و کیفیت بالاتر به شهروندان ارائه دهند و این اقدام به قدری در شهر موثر عمل کرده است که امروزه شاهد رشد و شکل گیری بازارهای روز دیگر به عناوین مختلف هستیم.

وی ادامه داد: ایجاد بازار روز کوثر در منطقه ۹ و ۱۵ نیز همواره از مطالبات شهروندان این مناطق بوده است که امیدواریم با تصویب اعضای شورا، این امر تحقق پیدا کند.

برنامه پنج ساله برای سازمان‌های شهرداری تدوین شود

عباسعلی جوادی، رییس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از بزرگترین وظایف ما سازماندهی مسائل شهری است و سازمان‌های شهرداری بر اساس برنامه اصفهان ۱۴۰۰ اداره می‌شود که البته برنامه پنج ساله برای این سازمان ها شکل نگرفته است.

وی در خصوص موقعیت جغرافیایی بازارهای روز کوثر افزود: نباید تنها به مردم جنوب شهر توجه کرد زیرا شهروندانی هم در شمال شهر هستند که توان خرید کمتری دارند و این بازارها به خوبی توانسته نیازهای آنها را برطرف کند.

بازارهای روز کوثر به صورت متوازن در اصفهان راه‌اندازی شود

نصیر ملت، رییس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز  با بیان اینکه آیا شهرداری تصمیم به مدیریت بازارهای روز کوثر دارد یا خیر، گفت: طرحی ارائه شده که مدیریت این بازارها واگذار شود، بنابراین باید به توسعه اقتصادی و ارتقای سطح کیفیت زندگی شهروندان توجه داشت و بر این اساس بضروری است که بازارهای روز کوثر در تمامی شهر به طور متوازن احداث شود البته بهتر است قبل از ایجاد آنها مطالعات و آسیب‌شناسی لازم برای آن انجام شود.

مهدی مقدری، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با اشاره به بازدید خود از تمامی بازارهای کوثر تصریح کرد: میزان فروش تمامی این بازارها با یک فروشگاه مدرن شهر برابری می‌کند و تمامی بهره برداران موجود از مشکلاتی از قبیل نبود پارکینک ابراز نارضایتی کرده و گره‌های ترافیکی در شهر ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: مدیریت شهری هنوز زمینه حضور نهادهای خصوصی را به خوبی فراهم نکرده است و با این شرایط می‌توان گفت که به مشکلات شهر با فعالیت بازارهای کوثر اضافه شده است.

مهدی مزروعی، دیگر عضو شورا، نیز در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر رویه مناسبی برای تصویب بودجه سازمان‌ها و زیر مجموعه های شهرداری وجود ندارد، گفت: در حال حاضر نگاه درستی به سازمان‌ها نشده و نظرات کارشناسی در ارتباط با آنها وجود ندارد بنابراین باید نسبت به پروژه‌ها و سازمان‌های کلان توجه بیشتری به خرج داد. البته من مخالفتی با فعالیت بازارهای کوثر ندارم اما بهتر است وضعیت آنها شفاف سازی شود.

بخش خصوصی کالای ارزان عرضه کند بازارهای کوثر را واگذار می‌کنیم

مرتضی طهرانی، معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان نیز در این بخش از جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید بررسی کرد که می‌خواهیم کالای ارزان قیمت به اقشار آسیب پذیر هستیم یا به دنبال سودآوری هستیم بنابراین اگر بخش خصوصی می‌تواند بهتر و ارزان تر این کالاها را به شهروندان ارائه کند این وظیفه از عهده شهرداری برداشته خواهد شد.

حیدر قاسمی، معاون خدمات شهری شهردار اصفهان اظهار کرد: اصفهان دارای بیشترین واحد صنفی را در کشور است و رقابت زیادی باهم دارند بنابراین وجود بارازهای کوثر با توجه به میزان عرضه و تقاضای بالای شهروندان ضروری به نظر می رسد.

وی افزود: باید رضایت مردم از این بازارها نیز درنظر گرفته شود زیرا امروز هم شاغلان و هم شهروندانی که به این بازارها مراجعه می کنند دارای آرامش خاصی هستند و می توان محصولات ارائه شده در  این بازارها را با قیمت کمتر و کیفیت بالاتر ارائه داد.

وظیفه بازارهای کوثر تنظیم بازار است

اصغر کشاورز، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: بند ۱۸ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها تاکید می‌کند که شهرداری اصفهان باید نسبت به بازارهای روز اقدام کند که در حال حاضر تنها ۱۳ بازار روز کوثر فعال داریم که وظیفه آن تنظیم بازار است و اگر می‌بینید سوپر مارکتی در سطح شهر قیمت خود را کاهش می‌دهد به علت وجود این بازارهاست.

وی خاطرنشان کرد: در سال های ۹۵ و ۹۶ مطالعات خوبی برای بررسی فعالیت بازارهای روز کوثر انجام شده که در حال حاضر موجود است البته مکان نمایی این بازارها نظیر بازار روز منطقه ۱۵ توسط شهرداری منطقه تعیین شده است.

در نهایت بودجه سال ۹۷ سازمان میوه و تره بار با ۱۳ رأی موافق به اتفاق آرا به تصویب رسید و احداث بازارهای روز کوثر در مناطق ۹ و ۱۵ شهرداری اصفهان به آسیب شناسی و نیاز سنجی لازم منوط شد.

کد خبر 343159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.