بحران کم‌آبی امروز، نتیجه بی‌برنامگی مدیران در گذشته است

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: عدم برنامه‌ریزی صحیح برای مقابله با آنچه امروز از آن به عنوان معضل و بحران آبی یاد می‌شود، انتقادی است که به عملکردها در این خصوص وارد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد صبح امروز (یکشنبه) در جلسه شورای کشاورزی این شهرستان، اظهار کرد: مشکل کم‌آبی غیرقابل پیش بینی نبود، کارشناسان و متخصصان این حوزه از حدود یک دهه قبل در این باره هشدار داده بودند.

وی ادامه داد: عدم برنامه‌ریزی صحیح برای مقابله با آنچه امروز از آن به عنوان معضل و بحران آبی یاد می‌شود، انتقادی است که به عملکردها در این خصوص وارد است.

فرماندار شهرضا اضافه کرد: کاهش تدریجی بارندگی از حدود ۵۰ سال گذشته قابل مشاهده و وضعیت امروزی قابل پیش بینی بوده است، بنابراین لازم بود تا مدیران در شرایط فعلی طرح‌هایی را اجرا کنند که در گذشته تدوین شده بود، اما متأسفانه هنوز در مرحله طرح با مشکل روبه رو هستیم.

رفیعی‌نژاد تأکید کرد: براساس اعلام کارشناسان خسارت وارده به سفره‌های آب زیرزمینی قابل جبران نیست، بنابراین باید از وخامت بیشتر وضعیت موجود در این زمینه پیشگیری شود.

وی با بیان اینکه همه ما در برابر آیندگان مسئول هستیم، اظهار کرد: حمایت بخش دولتی از دانش بومی باهدف رفع مشکلات موجود و تأمین سهم آیندگان از منابع طبیعی، از مهم ترین اولویت‌های موجود در این زمینه است.

فرماندار شهرضا با اشاره به مشکلات ناشی از خشکسالی در این شهرستان، تأکید کرد: آبرسانی به باغات مهم ترین اولویت شهرستان در حوزه مدیریت آب در بخش کشاورزی شهرستان است، اما در کنار این مسئله باید تغییر الگوی کشت با جدیت اجرا شود.

رفیعی‌نژاد اضافه کرد: باتوجه به استمرار وضعیت خشکسالی و کاهش سوددهی فعالیت‌های کشاورزی، باید منابع درآمدی پایداری برای کشاورزان ایجاد شود؛ بنابراین لازم است از اقتصاد غیرکشاورزی در مناطق روستایی حمایت شود.

کد خبر 343138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.