رویکرد بسیج، رویکرد فرهنگی است

لنجان-امام جمعه فولادشهر گفت: رویکرد بسیج، رویکرد فرهنگی است و درجنگ نرم دشمن، بسیج باید در عرصه فرهنگی و مقابله با تهاجم تمام عیار دشمن در این جبهه بسیار فعال و پویا عمل نماید.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز در آئین افتتاح مرکز مقاومت بسیج بخش فولادشهر اظهار کرد: دفاع مقدس از بزرگترین وقایع تاریخ ایران اسلامی به شمار می آید چراکه این واقعه درس خودباوری و ایستادگی به ملت ما داد و به ما آموخت که نباید به دیگران وابسته بود.

وی افزود: ما در جنگ و شرایط آن روز به سمت خودباوری حرکت کردیم و اگر امروز استقلال خود را حفظ کرده ایم این موفقیت از برکات و آثار دفاع مقدس است.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: دفاع مقدس به ما یاد داد که نباید در برابر ظلم ایستاد و اگر امروز در برابر زورگویی های نظام سلطه می ایستیم ایستادگی ما ریشه در دفاع مقدس دارد.

وی شجره طیبه بسیج را یادگار ارزشمند امام راحل عظیم الشان دانست و ادامه داد: بسیج مستضعفین در سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی(ره)، اثرات و برکات این نهاد در جامعه مشهود و آشکار است به طوری که در تمام عرصه های دفاعی، سازندگی و پاسداری از نظام و انقلاب اسلامی بسیج حضور جدی دارد.

سرافراز با بیان انیکه بسیج مجموعه ای از زنان و مردانی است که با تفکرات و باورهای ایمانی شجره طیبه ای را ترسیم کرده اند که میوه های آن ایمان و تقوا است،  اضافه کرد: بسیج، در دوران دفاع مقدس و پس از آن در عرصه های مختلف سازندگی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کارنامه بسیار درخشانی داردو بر همین اساس دشمنان از فعالیت های این نهاد در زمینه های مختلف هراس دارند، چراکه حضور بسیج در جامعه باعث خنثی شدن توطئه های دشمنان می شود.

وی عنوان کرد: رسالت و ماموریت امروز بسیج؛ تلاش و مجاهدت در عرصه جهادکبیر است، و جهاد کبیر یعنی دشمن شناسی و زیر بار دشمن نرفتن است و آنچه امروز انقلاب را بیمه کرده حضور بسیجیان جان‌برکف در همه عرصه‌هاست.

امام جمعه بخش فولادشهر خاطرنشان کرد: بسیج و بسیجی با بهره مندی از عنصر آگاهی در مسیر رشد، احیاء و بالندگی انقلاب قرار دارد و به فراخور این رسالت با حضور در عرصه های مختلف همچون جهاد سازندگی، امنیتی، دانشجویی، دانشگاهی، رسانه، عمرانی و ...  گام برداشته است و امروز رسالت بسیجی در چارچوب و مبنایی که در آن عرصه قرار دارد تعریف می شود.

وی متذکر شد: رویکرد بسیج، رویکرد فرهنگی است و درجنگ نرم دشمن، بسیج باید در عرصه فرهنگی و مقابله با تهاجم تمام عیار دشمن در این جبهه بسیار فعال و پویا عمل نماید

کد خبر 343117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.