کاشت گیاهان زینتی در اصفهان توسعه می یابد

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان از انعقاد تفاهم نامه‌ای مشترک میان این سازمان با انجمن گل و گیاهان زینتی ایران به منظور ایجاد بستر لازم جهت گسترش همکاری‌های آموزشی -پژوهشی در زمینه توسعه گل و گیاهان زینتی خبر داد.

فروغ مرتضایی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نظر به مشکلات موجود در تأمین آب و اهمیت همکاری بین دستگاه‌های اجرایی با مراکز پژوهشی و فناوری و استفاده از تمامی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در کشور این تفاهم‌نامه امضا شد.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به اهداف این قرارداد خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه سبب توانمندسازی تولیدکنندگان و همچنین استفاده از ظرفیت‌های علمی و اجرایی طرفین با هدف افزایش تولید کیفی گیاهان زینتی، سرانه مصرف، تولید دانش فنی و توسعه و ترویج گل و گیاهان زینتی در کشور بوده و منجر به استفاده از توانایی‌ها، ظرفیت‌ها، تجهیزات و حمایت های معطوف به رسالت هر دو طرف تفاهم‌نامه خواهد شد.

وی یادآور شد: بر اساس این تفاهم‌نامه، مقرر شد طرفین در زمینه‌های تأسیس کارگروه و ارایه خدمات مشاوره به طراحان فضای سبز، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران و هدایت صنعت گل و گیاهان زینتی، اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک در سطح ملی و منطقه‌ای با تأکید بر مطالعات مربوط به گونه‌های فضای سبز، شناسایی گونه‌های مقاوم به تنش‌های محیطی و هدفمند کردن کاربرد آنها، اتخاذ تدابیر و سیاست‌های کلان در خصوص دستیابی به راهکارها و فناوری نوین و روش‌های علمی و اجرایی به منظور تغییر الگوی کشت و در راستای ایجاد فضای سبز پایدار و مشارکت در چاپ و انتشار کتب، نشریات و مجلات علمی- پژوهشی ملی و بین‌المللی همکاری مؤثری با یکدیگر داشته باشند.

به گزارش ایمنا، این تفاهم‌نامه در حاشیه بازدید مدیرعامل و جمعی از مدیران سازمان پارک‌ها و فضای سبز از سومین نمایشگاه بین المللی ایران سبز با حضور مشاوران وزارت کشاورزی منعقد شد.

در این نمایشگاه تخصصی که با حضور ده‌ها شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، جدیدترین طرح‌ها، دستاوردها، برنامه‌ها، خدمات و صنایع مرتبط با حوزه‌های مختلف باغبانی، صنعت گلخانه‌سازی، نهاده‌ها، ماشین آلات و تجهیزات، آبیاری، گل و گیاهان زینتی به نمایش گذاشته شد.

انجمن علمی گل و گیاهان زینتی متشکل از اساتید، پژوهشگران و فعالان صنعت گل و گیاهان زینتی است که در راستای کمک به گسترش، پیشبرد و ارتقاء علم و توسعه کمی و کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه‌ گل و گیاهان زینتی فعالیت می‌کند.

کد خبر 343068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.