حمایت از کالای ایرانی راه  خنثی کردن توطئه اقتصادی است

لنجان-امام جمعه باغبادران گفت: حمایت از کالای ایرانی به معنای حمایت از کارگر ایرانی و به معنای خنثی کردن توطئه دشمن و مبارزه با جنگ تمام قد اقتصادی دشمن است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت السلام علیرضا فرهنگ در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه باغبادران اظهار کرد: اگر کسی بخواهد در انجام مسئولیت خود موفق باشد بهترین راه ان شناخت جایگاه ومسئولیت خود است، بنابر این باید توجه داشت جایگاه معلم یک جایگاه مقدس و شغلی است چراکه این شغل مقدس با روح و روان افراد ارتباط دارد از این جهت شغل معلمی شغل انبیا به شمار می آید و بر همین اساس باید یک معلم بداند جایگاهش چیست تا بتواند خوب انجام مسئولیت کند.

امام جمعه باغبادران تصریح کرد: باید توجه داشت چهار ویژگی باید در یک معلم وجود داشته باشد تا در انجام کار خود موفق شود و نخستین ویژگی یک معلم تواضع و فروتنی اوست و زمانی که دانش آموز این روحیه را در معلم ببیند یقینا او را محرم خود دانسته و ارتباط خوبی با او برقرار می کند و در نتیجه حرف معلم بر دانش آموز اثر گذار است، پیامبر اکرم(ص) نیز با همین صفت قلبها و دلها را تسخیر کرد.

وی ادامه داد: دومین ویژگی یک معلم نرم خویی و دوری از خشونت در برخورد و تربیت دانش آموزان است و یقینا وقتی این صفت در وجود معلمی نباشد دانش آموز زیر بار نمی رود، متاسفانه بعضی برای اینکه دانش آموز را مطیع خود کنند از رفتارهای خشن وتحقیر آمیزانه با دانش آموز استفاده می کنند و شخصیت او را در مقابل دیگران تحقیر می کنند که این مسئله به هیچ وجه قابل قبول نیست.

فرهنگ اضافه کرد: صبر و بردباری سومین ویژگی یک معلم موفق است چراکه تربیتی نیازمند صبر است، وقتی درختی را می کارید باید مواظبش باشید صبور باشید که از این درخت به ثمر بنشیند.

وی عنوان کرد: چهارمین ویژگی یک معلم آن است که بداند دانش آموزان در یک سطح نیستند، بعضی از خانواده ضعیف بوده و ... لذا باید مواظب باشیم قضاوت نسبت به دانش آموزان را باید با توجه به محیط زندگی وشرایط آنها در نظر گرفت.

امام جمعه باغبادران یادآور شد: باید توجه داشت امروز دشمن بر روی فرزندان ما از مهدکودک تا دانشگاه برنامه ریزی کرده تا افرادی که می خواهد تربیت شود و نباید فراموش کرد آینده مدیران کشور به تربیت دانش آموزان وابسته است.

فرهنگ تاکید کرد: امروز وضعیت معیشتی معلمان نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد چراکه متاسفانه جایگاه یک معلم از این جهت در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک جایگاه در شان آنها نیست و اگر معلمی از نظر معیشتی مشکل داشته باشد بر روی انگیزه او اثر منفی می گذارد.   

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اجرایی شدن شعار سال گفت: در دیداری که رهبر  انقلاب با کارگران داشتند، بازدید دو ساعت و نیم ایشان از نمایشگاه عرضه کالای ایرانی را شاهد بودیم و ایشان به نکات بسیار مهمی اشاره کردند که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه باغبادران متذکر شد: حمایت از کالای ایرانی به معنای حمایت از کارگر ایرانی است، حمایت از کالای ایرانی به معنای خنثی کردن توطئه دشمن و مبارزه با جنگ تمام قد اقتصادی دشمن است و در نهایت مسئولان باید زمینه تحقق شعار سال را با حمایت از کارگران و توجه به کیفیت بخشی و مراقبت از واردات بی رویه کالای غیر ضروری در دستور کار خود قرار دهند و مردم هم توجه داشته باشند از کارگر ایرانی با خرید کالای ایرانی حمایت کنند.

وی افزود:روزهای گذشته شاهد برخی رجز خوانی امریکا و اروپا در مورد برجام بودیم و آنها در تلاش هستند برجام را با تحمیل خواسته های نامشروع دیگری برای آغاز برجام موشکی بر ایران تحمیل کنند چراکه نتوانستند با برجام ایران را به بند بکشند و جلوی مبارزه ایران با زیاده خواهی اسرائیل و امریکا را بگیرند.

کد خبر 343027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.