شرکت نسوز آذر نماد واقعی خودکفایی است

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت:شرکت فراورده های نسوز آذر بخش عمده ای از نیازهای صنایع فولاد، سیمان، آلومنیوم، پتروشیمی، نیروگاه، پالایشگاه، مس و ... را تامین می کند و از معدود شرکت هایی است که با افتخار می توان مطرح کرد محصول ایرانی با کیفیت قابل قبولی را تولید کرده و صادر کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در بازدید از شرکت فراورده های نسوز آذر اظهار کرد: بر اساس گزارش های ارایه شده تولید فولاد و سیمان دو صنعتی هستند که در چندسال اخیر تولید خود را افزایش داده اند و علت این موفقیت نیز استفاده از آجر نسور بومی با کیفیت است.

وی افزود: طبق نظر کارشناسان آجر نسوز رابط بین دیواره و ذوب نقش مهمی را در بدنه کوره های صنعتی ایفا می کند و بر همین اساس کاربرد بسیاری دارد.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: استان اصفهان با فعالیت چندین کارخانه فراورده های نسوز تامین کننده نیمی از نیاز کشور در این حوزه بوده و با بومی سازی محصولات نه تنها صرفه جویی کلانی برای صنایع فولاد و سیمان به همراه داشته اند توانسته اند شعار ما می توانیم را که همواره مورد تاکید امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بوده است را به منصه ظهور برسانند.

وی شرکت فراورده های نسوز آذر را نماد واقعی خودکفایی دانست و ادامه داد: شرکت فراورده های نسوز آذر بخش عمده ای از نیازهای صنایع فولاد، سیمان، آلومنیوم، پتروشیمی، نیروگاه، پالایشگاه، مس و ... را تامین می کند و از معدود شرکت هایی است که با افتخار می توان مطرح کرد محصول ایرانی با کیفیت قابل قبولی را تولید کرده و در مسیر صادرات این محصولات نیز حرکت کند و حضور این صنعت در شهرستان لنجان باعث افتخار است.

صفرخانلو اضافه کرد: بر اساس گزارشات ارایه شده این مجموعه توانسته است همگام با برنامه های توسعه اقتصادی کشور در طرح های صنعتی داخلی مشارکت داشته باشد و به دلیل دارا بودن پیشرفته ترین مرکز تحقیقاتی نسوز در سطح خاورمیانه در خصوص شناخت، آنالیز و کنترل مواد اولیه و فراورده های نسوز، همکاری تنگاتنگی را با دانشگاه ها و صنایع و معادن دارد که این مهم دارای اهمیت ویژه ای است.

وی عنوان کرد: امروز در شرکت فراورده های نسوز آذر تیم خوبی در حوزه مدیریت وجود دارد و ارتباط مناسب و صمیمی بین کارفرما و کارگران در این مجموعه حاکم شده است و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند اگر یک کشور مایل است که اقتصاد پیشرفته‌ای داشته باشد، اقتصاد مستقلّی داشته باشد، رونق اقتصادی به‌معنای واقعی داشته باشد، باید به قشر کارگر اهمّیّت بدهد.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: شنیدن حرف کارگران می تواند بسیاری از مشکلات را رفع کند و خوشبختانه شاهد هستیم این مهم در مجموعه شرکت فراورده های نسوز آذر حاکم است از این رو تمام قد ایستاده ایم تا بتوانیم مشکلات این مجموعه را با سرعت هرچه بیشتر مرتفع  کنیم و شاهد اجرایی شدن طرح توسعه این مجموعه باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از چالش های جدی پیش روی شهرستان لنجان، نرخ بالای بیکاری آن است، تاکید کرد:  با توجه به اهمیت موضوع اشتغال بحث کارگری  جزء اولویت ما در شهرستان به شمار می آید وبر همین اساس باید به سمت و سویی حرکت کنیم که در گام نخست حتی یک کارگر بیکار نشود و در گام بعد شاهد ایجاد اشتغال جدید در این شهرستان پرآوازه باشیم.

کد خبر 343016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.