قطار تولید فرآورده های نسوز بر روی ریل خودکفایی

لنجان-مدیرعامل شرکت فرآورده های نسوز گفت: امروز تلاش ما منتج به محصولاتی شده که برای نخستین بار در کشور در حال تولید بوده و این مهم نوید بخش استقلال صنعت فولاد در حوزه استفاده از نسوزهای خارجی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، فرشاد سلیمانی فرد در نشست با فرماندار شهرستان لنجان اظهار کرد: شرکت فرآورده های نسوز آذر در سال ۷۱ تاسیس شد و امروز یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد نسوز و تنها تولید شرکت کننده محصولات دولومیتی در ایران با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ هزار تن انواع فرآورده های شکل دار، بی شکل و محصولات ویژه نسوز است.

وی افزود: شرکت فرآورده های نسوز آذر بخش عمده ای از نیازهای صنایع فولاد، سیمان، آلومنیوم، پتروشیمی، نیروگاه، پالایشگاه، مس و ... را تامین می کند و این شرکت با برخورداری از مرکز تحقیقات و آزمایشگاه نسوز مجهز و کارخانه های تولید انواع فرآورده های نسوز در شرکت ذوب آهن و شهرک صنعتی فولاد لنجان و با بهره گیری از توان علمی و فنی کارشناسان خود به عنوان یک واحد تولیدی، تحقیقاتی پیشرو در صنعت نسوز کشور مطرح است.

مدیرعامل شرکت فرآورده های نسوز آذر با بیان اینکه صادرات محصولات شرکت یک هدف استراتژیک است، تصریح کرد: امروز با تلاش های شبانه روزی و جهادی که انجام گرفته شرکت فرآورده های نسوز آذر از بحران عبور کرده و در شرایط پایدار تولید قرار گرفته است.

وی با اشاره نوآوری های در واحد مهندسی این شرکت اضافه کرد: این نوآوری ها امروز منتج به تولید محصولاتی شده که برای نخستین بار در کشور در حال تولید است و این محصولات در مرحله تست صنعتی قرار دارد و این مهم نوید بخش استقلال صنعت فولاد در حوزه استفاده از نسوزهای خارجی بوده و این نمونه ای از خودکفایی در صنعت فولاد است.

سلیمانی فرد ادامه داد: واحد مهندسی فروش شرکت، متشکل از بخش های بازاریابی داخلی و خارجی، فروش و خدمات فنی مهندسی قبل و پس از فروش بوده و در زمینه گزینش، نصب و نظارت در کاربرد فراورده های نسوز، خدمات گسترده ای به صنایع مختلف ارایه می کند، البته در سال های گذشته شرکت فرآورده های نسوز آذر با مشکلات کارگری بسیاری مواجه بود و امروز با عبور از بحران توانسته ایم این چالش ها را رفع کرده و آرامش و پویایی را به این مجموعه بازگردانیم.

وی با بیان اینکه حفظ اشتغال این مجموعه در اولویت ما قرار دارد و تلاش شده حتی یک شغل از دست نرود، عنوان کرد: از ابتدای سال آینده شاهد راه اندازی طرح توسعه شرکت فرآورده های نسوز آذر خواهیم بود و با تحقق این مهم می توانیم به عنوان شرکتی مستقل و بدون نیاز به تجهیزات استیجاری ذوب آهن فعالیت خود را ادامه داده و اشتغال موجود که حدود ۴۲۰ نفر مستقیم و هزار نفر غیر مستقیم است را حفظ کنیم.

مدیرعامل شرکت فراورده های نسوز آذر خاطرنشان کرد: تنها نگرانی امروز ما در خصوص تجهیزات استیجاری این مجموعه در شرکت ذوب آهن است و از زمانی که شرکت فراورده های نسوز آذر به مجموعه توکا پیوسته است برنامه طرح توسعه آغاز شده و امروز تجهیزات لازم خریداری شده و تا پایان سال نصب و راه اندازی خواهد شد و امیدواریم شرکت ذوب آهن همکاری لازم را پس از ۲۶ سال مستاجر بودن داشته باشد و ما را تا پایان سال همراهی کند تا دچار چالش کارگری نشویم.

کد خبر 343012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.