تغییر کاربری در ضلع شرقی خوانسار برای حفظ باغات شهر

خوانسار- رییس شورای اسلامی شهر خوانسار گفت: برای حفظ باغات شهر خوانسار با همکاری راه و شهرسازی و بنیاد مسکن تغییر کاربری در ضلع شرقی شهر در دستور کار قرار گرفته است.

هوشنگ صانعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار با بیان اینکه با تعامل سازنده خود با مسئولان شهرستان مشکلات مردم را انتقال می‌دهیم، اظهار  کرد: با تعیین شورا یاری‌ها و بهره گیری از ظرفیت آنان برای پیشرفت پروژه‌های عمرانی، جذب سرمایه‌گذار و حل مشکلات شهر می توان اقدام کرد.

وی افزود: در طول هفته با حضور در محلات مختلف با برگزاری نشست با شورایاری‌ها مشکلات هر محله  بررسی و برای برطرف شدن آن برنامه‌ریزی می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر خوانسار با بیان اینکه بودجه سال ۹۷ مبلغ ۱۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است، اظهار کرد: سال گذشته بودجه شهرداری خوانسار هشت میلیارد تومان پیش‌بینی شد که ۲۵ درصد بیشتر از حد پیش بینی تحقق پیدا کرد.

وی با اشاره به اختصاص ۶۰ درصد بودجه سال گذشته به پروژهای عمرانی گفت: برای پیشبرد اهداف و برطرف شدن نیازهای شهر خوانسار بیش از ۲۰ روز بودجه بررسی و سپس تصویب شد.

صانعی گفت: در دیدار هفتگی با شهردار تمام نیازهای شهر و مشکلات مردم و محلات ارایه می‎شود و در صورت نیاز در جلسات از کارشناسان مجرب برای بررسی و حل مشکلات نیز دعوت می‌شود.

وی با بیان اینکه اتمام پروژه‌های نیمه تمام در اولویت قرار دارد و برای اجرای پروژهای جدید طرح و برنامه ریزی جدیدی انجام شده است، گفت: احداث پارک در شمال و غرب شهر خوانسار، احداث جاده سلامت درضلع غربی سرچشمه، احداث پارکینگ سرچشمه، احداث میدان منصور و میدان سنگ شیر، طراحی احداث سه راه بهشت فاطمیه و مسکن مهر در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

رییس شورای اسلامی شهر خوانسار تصریح کرد: شورای شهر، شورای مردم است نه شهرداری چراکه شورای شهر پل ارتباطی بین مردم و مسئولان در حل مشکلات آنان است.

روز فرهنگی خوانسار در چند سال های اخیر برگزار نشده است

وی با اشاره به دلایل نام گذاری روز خوانسار گفت: جاری بودن مستمر ۱۱ نهر روان، شکفته شدن انواع گل های بهاری به خصوص لاله‌های واژگون در اردیبهشت دلیل بر نام‌گذاری روز خوانسار بود که در سومین دوره شوراهای اسلامی شهر خوانسار به تصویب رسید.

وی افزود: تجلیل از مفاخر، خیران، نخبگان علمی در این روز انجام می‌شد، اما به علت نبود فضای سرپوشیده در شهر برای حضور مردم در گرامیداشت این روز در سال‌های اخیر برنامه فرهنگی روز خوانسار برگزار نشده است.

مهاجرت به خوانسار

رییس شورای اسلامی شهر خوانسار با بیان اینکه مشکلات اشتغال جوانان که سبب مهاجرت بی‌رویه شده از مهم ترین مشکلات شهر خوانسار است، خاطرنشان کرد: اشتغالزایی نیاز به برنامه ریزی دارد که در این راستا ایجاد چندین پروژه با پیگیری فرمانداری برای اشتغال جوانان در دستور کار قرار دارد.

صانعی گفت: انگیزه ساکن شدن افراد غیر بومی و یا افراد بومی مقیم در شهرهای دیگر سبب افزایش خرید زمین و مسکن در خوانسار شده است همچنین آب و هوای مساعد، زیبایی و سرسبزی شهر، پایداری فرهنگ اصیل،  امنیت پایدار شهر، عدم آرامش در کلان شهرها و قرار گرفتن موقعیت جغرافیایی شهر در کریدور مواصلاتی به استان‌های مهم کشور از دلایل دیگر برای ساکن شدن افراد در خوانسار است.

باغات خوانسار به عنوان باغشهر ایران باید حفظ شود

وی گفت: خوانسار باغشهر ایران است و باید باغات آن حفظ شود به همین منظور با همکاری راه و شهرسازی و بنیاد مسکن تفکیک تغییر کاربری در ضلع شرقی شهر در دستور کار قرار گرفته است.

رییس شورای اسلامی شهر خوانسار افزود: این تغییر کاربری در طرح جامع و در طرح تفصیلی نیز تعریف خواهد شد، آزادسازی زمین‌ها در ضلع شرقی شهر، کاهش قیمت زمین در شهر خوانسار را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری خوانسار از ساخت و ساز بی رویه در کنار باغات شهر جلوگیری می‌کند، گفت: طبق آیین نامه کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری حق تخریب ساخت و سازها را دارد همچنین جلوگیری از ویلاسازی در محدوده شهر وظیفه شهرداری و خارج از محدوده شهر با جهاد کشاورزی است.

صانعی گفت: جذب توریست در شهر راهی برای درآمدزایی است و باید در این زمینه برنامه ریزی شود تا بتوانیم درآمد پایداری برای شهروندان شهر خوانسار ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در برخی محلات ۳۰ درصد بافت‌ها فرسوده وجود دارد و در همین زمینه طرح احیای بافت فرسوده در دستور کار شهرداری با همکاری راه و شهرسازی قرار گرفته است، شهرداری برای احیای بافت فرسوده تسهیلات در اختیار مالکان قرار می‌دهد.

کد خبر 343011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.