تغییر در نظام ارزیابی مدیران شهرضا

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: از این پس مدیران تنها براساس تعداد جلسات و مصوبات ارزیابی نمی‌شوند، بلکه مدیرانی که بیشتر در روستاها و مناطق محروم حاضر و مشکلات ساکنان این مناطق را برطرف کنند، بیشترین امتیاز را می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد عصر امروز (پنجشنبه) در همایش هم‌اندیشی اعضای شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر شهرستان‌های شهرضا و دهاقان، اظهار کرد: برای ایجاد توسعه و رونق در بخش‌های مختلف هر منطقه، مردم باید از مسئولان مطالبه خدمات بیشتر داشته باشند.

وی با بیان اینکه پیشرفت و توسعه مسئله‌ای یکجانبه نیست، تأکید کرد: مردم باید از مسئولان بخواهند به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای، خدمات بهتری ارایه دهند.

فرماندار شهرضا با اشاره به تاریخچه شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایر، تصریح کرد: این نهاد با آغاز قانونگذاری در ایران پس از انقلاب مشروطه ایجاد شد، اما از همان زمان با فراز و فرودهای بسیاری همراه بود.

رفیعی‌نژاد ادامه داد: فعالیت شوراها در کشور در برهه‌های زمانی مختلفی متوقف شد، اما از سال ۱۳۷۷ در دولت قانونمدار، قانونگرا و عقل‌گرا این نهاد اجتماعی احیا شد.

وی تأکید کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر باید درخصوص کاربرد این نهاد فرهنگسازی کنند تا فضای لازم برای فعالیت اعضای آن، بیش از پیش فراهم شود.

فرماندار شهرضا احترام به رأی اکثریت را از اصول دموکراسی دانست و افزود: در شوراهای اسلامی باید فرایند رأی‌گیری براساس نظر اکثریت و استفاده از نظرات کارشناسی نهادینه شود.

رفیعی‌نژاد با تأکید برضرورت حمایت از کارآفرینان، گفت: حضور سرمایه‌گذاران در شهرستان را تسهیل و برنامه ریزی بلندمدت به جای روزمرگی را نهادینه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه باید از اقتصاد غیر زراعی در روستاها حمایت شود، اظهار کرد: ضرورت این مسئله باتوجه به تشدید خشکسالی و کمبود بارش‌ها، بیش از گذشته احساس می‌شود.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه در شرایط فعلی زمینه لازم برای افزایش قدرت شوراهای اسلامی فراهم شده است، گفت: نمایندگان مردم در این نهاد باید مهمترین مشکلات را احصاء و برای حل آن برنامه راهبردی ارایه و اجرای آن را پیگیری کنند.

رفیعی نژاد از تغییر نظام ارزیابی مدیران این شهرستان خبر داد و افزود: از این پس مدیران تنها براساس تعداد جلسات و مصوبات ارزیابی نمی‌شوند، بلکه مدیرانی که بیشتر در روستاها و مناطق محروم حاضر و مشکلات ساکنان این مناطق را برطرف کنند، بیشترین امتیاز را می‌گیرند.

کد خبر 343004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.