رییس جمهور از حقوق ملت در فضای مجازی دفاع کند

دبیرکل حزب عدالت و آزادی ایران اسلامی گفت: یکی از حقوق شهروندی این است که مردم در استفاده از زیرساخت های موجودی که امر اطلاع رسانی را انجام می دهند، آزادی داشته باشند و دسترسی آنها به پیام رسانهای گوناگون امکان پذیر باشد.

مهدی مقدری در رابطه با تقویت احتمال فیلتر تلگرام به خبرنگار ایمنا گفت: من معتقدم رییس جمهور به عنوان مقام عالی حافظ قانون اساسی، در این زمینه باید از حقوق ملت دفاع کند؛ قاعدتاً یکی از حقوق مردم، دسترسی آزادانه به اطلاعات است.

 وی افزود: یکی از حقوق شهروندی این است که مردم در استفاده از زیرساخت های موجودی که امر اطلاع رسانی را انجام می دهند، آزادی داشته باشند و دسترسی آنها به پیام رسانهای گوناگون امکان پذیر باشد؛ مگر اینکه مواردی باشد که آحاد ملت و جمهور  به این جمع بندی می رسند که چیزی به زیان کشور است. رییس جمهور باید در این زمینه کارگشایی کند.

دبیرکل حزب عدالت و آزادی ایران اسلامی گفت: اینکه دستور یک شعبه لزوماً مبنای یک حرکتی قرار بگیرد و مردم را به عنوان استفاده کنندگان و بهره‌گیرندگان از یک سری خدماتی که در دنیای امروز برایشان حق تعریف شده محروم کنند، یک مقدار قابل تأمل و بررسی است.

مقدری تأکید کرد: رییس جمهور باید از وعده عدم فیلترینگ تلگرام که در زمان انتخابات به مردم داد کاملاً حراست کند و از آزادی‌ها و حقوق مردم پاسداری شود.

کد خبر 342932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.