کلینیک تخصصی گیاه‌پزشکی راه‌اندازی شد

کلینیک تخصصی گیاه‌پزشکی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با هدف شناسایی آفات و بیماری های موجود در گیاهان و درمان آنها ظهر امروز(سه شنبه) افتتاح شد‍‌.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معاون خدمات شهری شهردار اصفهان در مراسم راه اندازی این کلینیک اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و محدودیت‌های آبی، فضای سبز خانگی می‌تواند طراوت و شادابی مردم را تأمین کند در این راستا کلینیک گیاه‌پزشکی برای پاسخگویی به نیازهای مردم در این زمینه به صورت مجدد راه اندازی شد.

حیدر قاسمی افزود: مردم مراجعات متعددی برای دریافت مشاوره  درباره آفات و بیماری‌های گیاهی به ویژه در زمینه گیاهان خانگی داشتند و این مرکز با خدماتی که به صورت تخصصی ارائه می‌کند، پاسخگوی نیازهای شهروندان خواهد بود.

وی با اشاره به افتتاح کلینیک‌های فضای سبز در سطح شهر گفت: تفاهم نامه‌ای میان مرکز تحقیقات و پژوهش جهاد کشاورزی، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری و سازمان نظام مهندسی کشاورزی برای فعالیت‌های بیشتر در این زمینه و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی منعقد می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: تغییر الگوی مصرف آب به خصوص در زمینه پساب‌، مسئله‌ای چند جانبه است که بخش قابل توجهی از آن به آب و فاضلاب شهری، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مردمی باز می‌گردد و در صورتی که این مسئله جدی گرفته شود با کمک سازمان پارک‌ها، کلینیک‌های تخصصی و سازمان‌های متولی آب برنامه ریزی لازم برای تغییر الگوی مصرف آب به ویژه در زمینه آبیاری فضای سبز خانگی انجام می‌شود.

نخستین کلینیک فضای سبز تا دو هفته آینده

هم چنین فروغ مرتضایی نژاد، مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به راه اندازی مجدد کلینیک تخصصی گیاه‌پزشکی اظهار کرد: هدف این مرکز شناسایی آفات و بیماری‌های موجود و درمان به موقع آنها بوده است.

وی افزود: طبق صلاح دید مسئولان وقت، کاربری این مرکز تغییر کرده بود، اما با توجه به ضرورت ایجاد چنینی مرکزی، کلینیک گیاه‌پزشکی به صورت مجدد راه اندازی شد.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به بحران آبی موجود گفت: رصد و شناسایی بیماری‌ها و آفات در حال حاضر از اهمیت بیشتری برخوردار است که امیدواریم با فعال‌سازی بخش تحقیق و توسعه اقدامات برای مبارزه تلفیقی با خشکسالی و آفات، برای آسیب کمتر به گونه‌های گیاهی به صورت متمرکز انجام شود.

مرتضایی‌نژاد با بیان اینکه یکی از برنامه‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز، راه‌اندازی کلینیک‌های فضای سبز در چند نقطه از شهر است، گفت: این کلینیک‌ها پاسخگوی سوالات شهروندان در زمینه فضای سبز و گیاهان خانگی خواهد بود و برنامه‌ریزی‌ها برای افتتاح نخستین کلینیک فضای سبز تا دو هفته آینده در پارک ایثارگران در حال انجام است که این مرکز، مشاوره‌های لازم را برای نگهداری صحیح از گیاهان به شهروندان ارائه می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد: راه اندازی کلینیک تخصصی گیاه‌پزشکی آغاز خوبی برای فعالیت‌های تحقیقاتی و محیط زیست‌ی شهرداری باشد.

به گزارش ایمنا، کلینیک گیاه‌پزشکی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با حضور جمعی از معاونان و مدیران شهرداری اصفهان بازگشایی شد تا خدمات و اطلاعات کاربردی در زمینه پیش آگاهی، تشخیص و مدیریت مبارزه با آفات و بیماری‌ها را در اختیار شهروندان قرار دهد.

کد خبر 342911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.