پیست موتور سواری و اتومبیل رانی نقش جهان تعطیل می شود

رییس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان گفت: کارشناسان فنی، مهندسی فدراسیون، غیراستاندارد بودن پیست نقش جهان را تأیید و اداره‌ کل ورزش و جوانان استان اصفهان دستور تعطیلی پیست موتورسواری و اتومبیلرانی نقش حهان را صادر کرد.

احمد بازوبندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد بسته شدن پیست موتورسواری و اتومبیلرانی نقش جهان، اظهار کرد: به درخواست اداره‌ کل ورزش و جوانان استان، از سوی کارشناسان فدراسیون، بررسی‌های فنی و مهندسی از پیست موتورسواری و اتومبیلرانی نقش جهان صورت گرفت که این پیست از لحاظ استاندارهای فنی مورد تأیید قرار نگرفت.

مراحل ساخت پیست زیر نظر اداره‌کل انجام نگرفته

وی در پاسخ به این سوال که آیا قبل از ساخت پیست، موارد فنی مورد بررسی قرار نمی‌گیرد، ادامه داد: خیر، سرمایه‌گذارِ ساخت پیست موتورسواری و اتومبیلرانی نقش جهان با کارشناسان فنی، مهندسی اداره‌ کل هماهنگ نبوده، ضمن اینکه مراحل ساخت هم زیر نظر فدراسیون انجام نگرفته و از روی نقشه‌ای که به تأیید اداره‌ کل و فدراسیون رسیده بود ساخت و ساز انجام نشده است.

بازوبند افزود: پس از اتمام کار، کارشناسان اداره‌ کل و فدراسیون، غیراستاندارد بودن پیست را اعلام کردند چراکه در این پیست تمرینات و مسابقات سرعت برگزار می‌شود و بحث جان ورزشکاران در میان است.

رییس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان گفت: پس از ارسال نامه استاندارد نبودن پیست از سوی فدراسیون به اداره‌کل ورزش و جوانان استان، فعالیت‌های ورزشی و تمرینات ورزشکاران در بخش آسفالت پیست به درخواست اداره‌ کل تعطیل شد. البته پیست از بخش های موتورسواری و اتومبیلرانی تشکیل شده است که در حال حاضر قسمت موتور سواری کراس مشکلی ندارد و ورزشکاران به تمرینات خود در این قسمت می‌پردازند.

اداره‌کل ورزش و جوانان حکم تعطیلی پیست را صادر کرده

وی در پاسخ به این سوال که برای ساخت پیست از نظر فنی مهندسی برنامه‌ای در نظر دارید، تصریح کرد: در حال حاضر اداره‌ کل ورزش و جوانان حکم تعطیلی پیست را صادر کرده تا نقشه‌ تأیید شده اجرا و مجدداً برای ساخت پیست اقدام شود که این موضوع زمان‌بر است و حدود شش تا یک سال زمان می‌برد.

بازوبندی خاطرنشان کرد: زمانی‌که کاری از نظر فنی مورد تأیید نباشد نمی‌توان در آن محل فعالیتی کرد چراکه باید جوابگوی حوادث ناگواری که اتفاق خواهد افتاد، بود.

رییس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان اضافه کرد: سرمایه‌گذار پیست با اداره کل مشکل دارد چون کارهای وی با اداره کل هماهنگ نبوده است. در حال حاضر مشخص نیست که هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استاندارد سازی پیست را برعهده می گیرد یا پیست به مزایده گذاشته شود تا بخش خصوصی این کار را انجام دهد و یا اینکه از طریق مزایده ادامه کار به هیئت واگذار شود.

هیئت، حق واگذاری زمین به غیر را نداشته 

وی در پاسخ به این سوال که آیا سرمایه‌گذاران، قبل از انتخاب نباید از سوی کارشناسان اداره‌کل تأییدیه دریافت کنند؟ و هر فردی می‌تواند مسئولیت سرمایه‌گذاری را برعهده گیرد؟ اظهار کرد: سرمایه‌گذار پیست موتورسواری و اتومبیلرانی زمانی دبیر هیئت استان بوده است و با هماهنگی رییس هیئت برای ساخت و ساز پیست اقدام کرده است.

وی ادامه داد: در کل زمینی که برای فعالیت‌های ورزشی به هیئت‌های ورزشی واگذار می‌شود، هیئت حق واگذاری آن را به غیر ندارد اما در دوره ریاست قبلی این اتفاق افتاده است که این کار از نظر آیین‌نامه و قوانین اداره‌کل ورزش و جوانان تخلف بوده است. در اصل اداره‌کل صاحب زمین است و می‌تواند در این خصوص تصمیم‌گیری کند که آیا زمین به بخش خصوصی یا فرد دیگری برای سرمایه‌گذاری واگذار شود.

بازوبندی تأکید کرد: فرآیند قانونی واگذاری پیست موتور سواری و اتومبیلرانی نقش جهان به درستی انجام نگرفته  و به همین دلیل این موضوع به مشکل برخورد.

رییس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی گفت: ۱۴ ماه گذشته است. در آن زمان اداره کل از در اختیار گذاشتن زمین به غیر مطلع نشد چرا که نامه‌نگاری‌های اداری این موضوع از سوی هیئت صورت نگرفته بود. اداره‌کل ورزش و جوانان استان بر سر این موضوع مشکل دارد و در کل نمی‌توان بیش از اندازه به این مسئله ورود پیدا کرد.

وی تأکید کرد: اداره‌کل ورزش و جوانان استان باید پیست موتورسواری و اتومبیلرانی را به مزایده بگذارد تا کسی که در مزایده برنده می‌شود پیست را به صورت اجاره‌ای در اختیار گیرد یا بخش خصوصی استانداردسازی پیست را عهده دار شود.

بازوبندی با اشاره به اینکه هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان از نظر مالی مشکلی برای برعهده گرفتن مسئولیت استانداردسازی پیست تقش جهان ندارد، گفت: سال گذشته حادثه‌ای در پیست اتفاق نیفتاد و هیئت پیست را در تمامی موارد بیمه کرده است.

تقاضای رسیدگی هرچه سریع‌تر داریم

رییس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان اظهار کرد: از اردیبهشت ماه سال ۹۵ اقدامات توسعه و بازسازی پیست نقش جهان شروع شد و تقریبا تا مهر ماه ۹۵، پنجاه درصد از اقدامات انجام شد و فعالیت را در پیست شروع کردند. تیر ماه ۹۶ اداره‌کل اعلام کرد که پیست را تعطیل کنید اما به دلیل اینکه مسئولیت پیست برعهده هیئت بود، این اتفاق نیفتاد اما، مجدداً از سوی فدراسیون پیست بازدید شد و به دلیل وجود دکل‌های فشار قوی برق، رعایت نکردن حد فاصل آسفالت تا لبه دیوار، مهندسی نبودن پیچ‌ها و عدم مرغوبیت آسفالت پیست به دستور اداره‌ کل ورزش و جوانان استان اصفهان تعطیل شد. ‌

وی تصریح کرد: از اداره‌کل ورزش و جوانان استان تقاضامندم سریعاً به این کار رسیدگی کنند چراکه ورزشکاران استان جایگاه خوبی در کشور  دارند و با تعطیلی پیست ضربه می‌خورند. در حال حاضر ۱۶ پیست فعال در شهرستان‌ها وجود دارد که اگر به مشکل برخوردیم مجبور خواهیم شد برای تمرینات و برگزاری مسابقات از ظرفیت پیست‌ شهرستان‌های دیگر از جمله شاهین‌شهر یا نجف‌آباد استفاده کنیم و شاید پارکینگ ورزشگاه نقش‌جهان را برای برگزاری تمرینات بگیریم چون در اصفهان پیستی برای تمرین نداریم.  

کد خبر 342909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.