سامانه متحرک ثبت تخلف در اصفهان راه اندازی می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: سامانه متحرک ثبت تخلف با خودروهای گردشی در تمام مناطق شهرداری اصفهان راه اندازی می‌شود تا تخلفات رانندگی را سریعتر رصد کند.

علیرضا صلواتی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در این طرح سامانه الکترونیکی بر روی خودروهای گردشی ویژه نصب می شود تا به صورت خودکار ۱۸ نوع تخلف را ثبت کند.

وی ادامه داد: با راه اندازی این سامانه، تخلفات ساکن توسط خودروهای گردشی رصد و اعمال قانون می شود تا شاهد روان‌شدن ترافیک در معابر شهر باشیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده ترافیکی شهر توقف‌های دوبل در حریم تقاطع‌ها، پارک خودروها در ایستگاه‌های اتوبوس و ... است، گفت: پارک دوبل خودروها در خیابان‌ها علاوه بر اشغال یک خط از مسیر خیابان تا ۳۰ درصد در ترافیک شهر اخلال ایجاد می کند که با راه اندازی سامانه متحرک ثبت تخلف برخورد قانونی با این تخلفات صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در این طرح سامانه‌های الکترونیکی بر روی خودروها نصب و با حرکت خودرو به صورت اتوماتیک ۱۸ نوع تخلف که مهمترین آنها پارک‌های حاشیه‌ای در محل‌های غیرمجاز از جمله پارک دوبل، پارک در ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس و دیگر محل‌های توقف ممنوع را تشخیص، پلاک خودروها ثبت و جریمه برای راننده صادر می شود.

صلواتی گفت: خودروهای مجهز به این سامانه با گردش مستمر در معابر سطح شهر تخلفات را تشخیص می دهد و در نهایت شاهد ترافیک روان‌تری در شهر اصفهان هستیم.

کد خبر 342885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.