افزایش اعتبارات حمایتی عشایر در برنامه ششم

شهرضا - عضو فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه ششم توسعه، هرکجا نام روستا وجود داشت کلمه عشایر هم اضافه شد، به این ترتیب اعتبارات حمایتی از این بخش نیز افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سمیه محمودی عصر امروز (دوشنبه) در مراسم آغاز ورود عشایر به مناطق عشایری شهرستان شهرضا، اظهار کرد: یکی از مهمترین سیاست‌های اجرایی دولت و مجلس، حمایت از عشایر و رفع مشکلات آنان است.

وی با تأکید بر ضرورت ارایه تسهیلات رفاهی به جامعه عشایری، تصریح کرد: ارایه این تسهیلات باید در راستای افزایش تولیدات، بهبود وضعیت اقتصادی و افزایش امکانات معیشتی عشایر باشد.

عضو فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد امکانات ارتباطی یکی از مهمترین نیازهای عشایر است، گفت: مسیر ارتباطی «هونجان» به «گرموک»، پس از گذشت حدود پنج دهه بهسازی و آسفالت می‌شود.

محمودی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه، هرکجا نام روستا وجود داشت کلمه عشایر هم اضافه شد، به این ترتیب اعتبارات حمایتی از این بخش نیز افزایش خواهد یافت.

عضو فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حمایت از صنایع دستی و محصولات لبنی و پروتئینی عشایر منطقه شهرضا و دهاقان، نقش مهمی در رونق اقتصادی آنان و ایجاد مشاغل پایدار در میان آنان دارد.

محمودی تأکید کرد: ارایه خدمات به جامعه عشایری به معنی یکجانشین کردن آنان نیست بلکه لازم است شرایطی فراهم شود که عشایر با حفظ حالت کوچ نشینی، مشکلی نداشته باشته باشند.

وی با بیان اینکه وحدت و انسجام بی‌نظیر اقوام مختلف شهرضا، این شهرستان را به رنگین‌کمان اقوام ایرانی تبدیل کرده است، اظهار کرد: در دوران قبل از انقلاب، نه تنها خدمات زیادی به جامعه عشایری ارایه نمی‌شد، بلکه برای نابودی عشایر تلاش می‌کردند.

عضو فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: پس از انقلاب شاهد نزدیکی و تقریب بین اقوام و مذاهب مختلف بودیم  که مشارکت در سازندگی ایران اسلامی، تحمل حوادث و مشکلات، از ثمرات آن بوده است.

محمودی با بیان اینکه براساس آموزه‌های اسلامی تنوع در رنگ و نژاد و قومیت باعث برتری نیست، تأکید کرد: ملاک برتری افراد، تقوا است و اختلاف رنگ و جنس سبب ایجاد ارتباط بین انسان‌ها را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: زندگی عشایری مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است و هدف مسئولان در این زمینه باید بهبود شرایط زندگی آنان باشد.

کد خبر 342854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.