کاهش ۴۶ درصدی قاچاق

مدیر کل گمرک اصفهان گفت: در فروردین سال ۹۷ واحد قضایی گمرک اصفهان، ۷۹ فقره پرونده مظنون به قاچاق کالا و به ارزش ۲۰ میلیارد و ۷۳۸ میلیون ریال را رسیدگی کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از نظر تعداد ۴ درصد افزایش و از حیث ارزش ۴۶ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی گمرک استان اصفهان، اسداله احمدی ونهری اظهار داشت: در یک ماهه سال ۱۳۹۷ از استان اصفهان، ۲۴۸ قلم کالا به وزن ۳۵۶ هزار تن و به ارزش ۱۲۱ میلیون و ۸۹۱ هزار دلار کالا به مقصد ۴۶ کشور جهان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از لحاظ وزن ۱۱ درصد و از حیث ارزش ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی عمده‌ترین کالاهای صادراتی از استان اصفهان را، آهن‌آلات و فولاد به ارزش ۳۴ میلیون دلار، محصولات پتروشیمی ۲۸ میلیون دلار و فرش ۷ میلیون دلار برشمرد و افزود: مهم‌ترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان اصفهان عراق با ۲۴ میلیون دلار و ۷ درصد، امارات متحده عربی با ۲۰ میلیون دلار و ۶ درصد، افغانستان با ۱۶ میلیون دلار و ۵ درصد و تایلند با ۱۳ میلیون دلار و ۴ درصد سهم از کل صادرات استان را دارند.

مدیرکل گمرک اصفهان اذعان داشت: ۲ هزار و ۶۸۷ تن کالا به ارزش ۱۳ میلیون و ۳۸۹ هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۶۰ درصد و از حیث ارزش ۴۳ درصد کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و با راه‌اندازی و استفاده از سامانه‌های امور گمرکی و پنجره تجارت فرامرزی شاهد افزایش ۳ برابری درآمد گمرکات استان اصفهان هستیم.

احمدی ونهری بیان داشت: این اداره کل با داشتن ۱۳۸ کارمند، در فروردین سال ۱۳۹۷، بالغ بر ۸۱ میلیارد و ۹۲۶ میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز کرده است.

وی در خصوص مهم‌ترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان طی یک ماهه سال ۱۳۹۷ گفت: ماشین آلات مکانیکی با ۳۲ درصد، محصولات سرامیکی ۷ درصد، ماشین‌آلات برقی با ۷ درصد بوده است از جمله این واردات بوده است.

مدیرکل گمرک اصفهان در ادامه اذعان داشت: عمده‌ترین کشورهای صادر کننده به مقصد گمرک اصفهان ایتالیا با ۳۳ درصد، چین با ۱۱ درصد، ترکیه با ۱۱ درصد، آلمان با ۸ درصد و دانمارک ۷ درصد از کل واردات به مقصد گمرک اصفهان را به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 342796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.