حال مسجد امام اصلاً خوب نیست

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شرایط حاکم بر بناهای تاریخی مجموعه نقش جهان که نه تنها میراث اصفهان و ایران بلکه میراث جهانی بوده با چالش روبه‌رو شده است به طوری که می‌توان گفت حال مسجدامام اصلاً خوب نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیرین طغیانی ظهر یکشنبه در سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان  به بازدید خود از میدان نقش جهان اشاره کرده و گفت: روز گذشته بر اساس مأموریت ذاتی این کمیسیون بازدیدی از مجموعه میدان نقش جهان داشتم و در همین رابطه هم از مسجد شیخ لطف الله و هم مسجد امام بازید کردم و دیدم شرایط حاکم بر این بناهای تاریخی که نه تنها میراث اصفهان و ایران بلکه میراث جهانی بوده با چالش روبه‌رو شده است به طوری که می‌توان گفت حال مسجدامام اصلاً خوب نیست.

وی با بیان اینکه بودجه‌های در نظر گرفته شده برای میراث فرهنگی اصفهان مناسب نیست،  افزود: بودجه‌های میراث فرهنگی به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای مرمتی این بناها نیست و یه طور حتم لازم است که در این رابطه تصمیمات عاجلی گرفته شود.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه می‌توان با تشکیل کمیته‌ای مشترک از مسئولان، مسائل مربوط به مجموعه میدان نقش جهان مورد بررسی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: یادمان باشد که غفلت از این موضوع باعث پشیمانی در آینده نشود و مانند زاینده رود که سال‌ها پیش مدیریت شهر معتقد بود مشکل به وجود آمده ربطی به آن ندارد ولی امروز به یکی از مهمترین چالش های مدیریت شهری تبدیل شده است، در زمانی که دیگر سودی ندارد مورد توجه قرار نگیرد.

همچنین احمد زندآور، عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به لزوم تعیین تکلیف مدیریت قطار شهری اصفهان اظهار کرد: سازمان قطار شهری اصفهان، یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های شهرداری محسوب می‌شود و ۸۳۰ میلیارد تومان از بودجه ۹۷ مدیریت شهری را به خود اختصاص داده، اما در طولانی مدت به صورت سرپرستی اداره شده است.

وی افزود: از شهردار اصفهان تقاضا داریم در اسرع وقت مدیریت این شرکت را تعیین کرده و اقدام عاجل را انجام دهد تا بلاتکلیفی که در حوزه مدیریت شرکت قطار شهری اصفهان وجود دارد، برطرف شود.

کد خبر 342728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.