توصیه کشاورزان به صبوری برای آنها آب و نان نمی‌شود

لزوم اصلاح قوانین مربوط به شهرداری‌ها و اختصاص بودجه برای پروژه‌های بزرگ شهری از مهم‌ترین مطالبات اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان بود با نمایندگان مردم اصفهان در مجلس در میان گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح امروز اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوعات مختلف شهری بحث و تبادل نظر کردند.

 علیرضا نصر اصفهانی، نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه علنی اظهار کرد: با تغییر سبک زندگی مردم نمی توان نیازهای جدید شهروندان را برطرف کرد و ا توجه به این شرایط می‌طلبد دولت نسبت به تأمین اعتبارات لازم در این خصوص توجه لازم را داشته باشد.

توصیه کشاورزان به صبوری برای آنها آب و نان نمی‌شود

پورمحمد شریعتی نیا، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه با بیان اینکه توصیه کشاورزان به صبوری برای آنها آب و نان نمی‌شود، گفت: ۲۱ نماینده اصفهان در مجلس باید تمامی تلاش خود را برای پرداخت بخشی از خسارت کشاورزان انجام دهند.

امیراحمدزندآور، دیگر عضو شورا نیز در این جلسه تاکید کرد: قانون شهرداری‌ها مربوط به ۵۰ سال پیش است و با نیازهای شهروندان همخوانی ندارد به طور مثال قانون ۱۰۱ شهرداری ها که مربوط به تفکیک اراضی است باعث بروز نابرابری‌هایی شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه مطالباتی که شهرداری‌ها دارند وصول نشده  و حتی ریالی هم از محل قانون هدفمندی یارانه ها به شهرداری‌ها بازنگشته است که امیدواریم با همفکری نمایندگان مجلس این موضوع را پیگیری کنیم.

سیر قانون‌گذاری اختیارات شوراها را محدود کرده است

مهدی مزوعی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران بر پایه نظرات امام خمینی (ره) شکل گرفته است، تصریح کرد: رهبر کبیر انقلاب تاکید داشتند که مجلس باید در رأس امور باشد و اداره امور محلی به شوراها واگذار شود اما متأسفانه با توجه به سیرقانون‌گذاری در سال‌های اخیر، اختیارات شوراها محدود شده است.

وی ادامه داد: وقتی جریان آب دچار اختلال می‌شود نتیجه آن را در خشکی زاینده رود می بینید اما وقتی عدالت دچار اختلال می شود بسیار دیر نتیجه آن را می‌بینیم.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در سال‌های گذشته در حوزه وکالت مشکلات عدیده‌ای به وجود آمده که یک عقب گرد ۱۸۰ ساله است زیرا وجود یک وکیل بیکار به مراتب خطرناک تر از لیسانس خوانده های حقوق بیکار است.

قوانین به خوبی اجرا نمی‌شود

شیرین طغیانی، رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: چرا موضوع آب که در سالیان گذشته کلید خورده و در سال گذشته هم می‌شد پیش بینی‌های خوبی را کرد اما اقدامات مناسبی انجام نشد به طوری که در پایتخت نیز وخامت اوضاع مورد توجه نبوده است.

وی ادامه داد: گاهی اوقات مصوبات خوبی تدوین می شود اما یا ۱۲۰ درصد اجرا می شود و یا کلا اجرا نمی‌شود به عنوان نمونه باید به وضعیت بیمه پروژه‌های عمرانی اشاره کرد که باید ۷ درصد را از حق بیمه پرداخت کند اما در اصفهان عوارض پایه و بقیه موارد لازم را حساب کرده و می گویند انبوه ساز باید کل حق بیمه را در ۶ قسط پرداخت کند درحالی که در قانون آمده که افراد می تواند آن را در ۳۶ قسط بپردازند.

هفته فرهنگی اصفهان مشاغل فراموش شده را یادآوری کرد

فریده روشن، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه علنی عنوان کرد: انتظاراتی که برای تأمین حق زاینده رود باید برآورده می شده محقق نشده و بهتر است نمایندگان مجلس و شورای شهر در این  خصوص یک صدا شویم هرچند در کوتاه مدت نمی توان مشکلات کشاورزان را رفع کرد.

وی ادامه داد: باید از امروز آینده نگری کرده و با حمایت از کشاورزان و ایجاد شغل برای آنها از آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری آنان جلوگیری کرد.

این عضو شورا تاکید کرد: هفته فرهنگی اصفهان به خوبی توانست مشاغلی که از یاد رفته بودند را به نمایش بگذارند که می توان تلفیق این مشاغل با فناوری های نوین، اصفهان را در حوزه گردشگری توسعه داد.

مدیریت شهری توان اجرای پروژه‌های بزرگ شهری را ندارد

اصغر برشان، عضو شورای شهر اصفهان با بیان اینکه مدیریت شهری توان اجرای پروژه های بزرگ شهری را ندارد، گفت: دولت و مجلس باید برای اتمام پروژه های بزرگ شهری همچون  میدان امام علی(ع) و سالن اجلاس سران بودجه مناسبی را اختصاص دهند.

کوروش محمدی، دیگر عضو شورا تاکید کرد: حل مشکلات مناطق آسیب پذیر اصفهان نظیر حصه از توان مدیریت شهری خارج است به همین دلیل درخواست دارم که نمایندگان مجلس از این مناطق بازدیدهایی داشته باشند.

به گزارش ایمنا، امروز دومین بار است که اعضای پارلمان محلی شهر و تعدادی از اعضای پارلمان کشور با حضور در یک جلسه، مسائل شهر اصفهان را بررسی کرده  تا هرچه زودتر مرتفع شود.

کد خبر 342707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.