۴۰۰ هزار حاشیه‌نشین شرق اصفهان تهدیدی بزرگ است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از وجود ۴۰۰ هزار نفر حاشیه نشین در شرق اصفهان خبرداد و گفت: این موضوع به عنوان یک تهدید برای شهر محسوب می‌شود زیرا مشکلاتی نظیر طلاق و اعتیاد و... و. در این منطقه به وفور به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناهید تاج الدین صبح امروز (یکشنبه) با حضور در سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز شورا با بیان اینکه حضور نمایندگان دو پارلمان در هفته فرهنگی اصفهان بسیار مورد توجه است، اظهار کرد: امروز پارلمان شهری و اعضای پارلمان ملی گرد هم آمده‌ایم تا با همدلی بیشتر زمینه خدمت بیشتری را برای مردم فراهم کنیم. اگرچه مباحثی که توسط نمایندگان مجلس انجام می شود مباحث کلان است اما آخرین همدلی به لایحه بودجه بر می‌گردد که ده مورد از سوی شهرداری اصفهان مطرح شد.

وی ادامه داد: ما به عنوان نمایندگان مجلس اقداماتی را برای اصفهان انجام می دهیم که شاید چندان برای مردم ملموس نباشد. اما شهروندان از ابتدای تولد تا زمان مرگ با شهرداری در ارتباط هستند که این ارتباط هرچه بهتر می‌تواند شکل بگیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با انتخاب شورا و شهرداری جدید مردم و نمایندگان منتظر هستند اتفاقات جدید و بزرگی در شهر اصفهان اتفاق بیافتد، افزود: البته جشن‌های خوبی در شهر برگزار شده که نشاط اجتماعی را افزایش داده است گرچه به علت خشکی زاینده رود افسردگی به خصوص در بین بانوان اصفهانی بالاتر رقته است.

وی افزود: با توجه به اینکه در مدت کوتاه مشکل زاینده رود حل نمی شود باید از راه های دیگر این موضوع تامین شود.

تاج الدین با اشاره به اینکه از ۸۰ مرکز فرهنگی فعال ۵۰ مرکز، از ۲۸ مرکز تفریحی ۲۲ مرکز و از ۱۰۰ مرکز سرپوشیده ۳۳ مرکز به شهرداری است، گفت: به همین دلیل باتوجه به وجود این امکانات، شهرداری می‌تواند نشاط اجتماعی را در شهر افزایش دهد البته افراد تصمیم‌گیر برای مدیریت شهری، اعضای شورای شهر هستند.

وی اضافه کرد: با شروع کار خود، بازدید های میدانی از پروژه‌های شهری داشته و به نتایج خوبی برای تعیین فایناس برای پروژه متروی اصفهان داشتیم که البته تخصیص بودجه لازم برای آن از سوی مجلس نیاز به اعمال فشار دارد.

بیش از ۸۰ درصد جلسات نمایندگان اصفهان در مجلس پیرامون مشکلات آب است

این نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد جلسات نمایندگان اصفهان در مجلس پیرامون آب است، تصریح کرد: در ارتباط با این موضوع  اقدامات خوبی انجام شده اما متأسفانه در سال های گذشته ظلم بسیاری به اصفهان شده و چندان مشکل آن را جدی نمی گرفتند و به نوعی با اصفهان ستیزی روبه‌رو بودیم اما امروزه مشکل اصفهان جزو اولویت‌هاست که در جلسه استاندار اصفهان با رییس جمهور به آن اشاره شد البته کشاورزان پیش از این زکات ده بودند که زکات گیر شده اند و باید به آن توجه کرد.

وی با بیان اینکه استاندار اصفهان دغدغه کشاورزان اصفهان  و استان‌های همجوار را دارد، گفت: این در حالی است که به این زودی مشکلات آب حل نخواهد شد چون تونل سوم کوهرنگ در سال‌های گذشته متوقف شده اما استاندار اصفهان در این حوزه پیگیری و آن را حل و فصل کرده‌اند؛ گلخانه هایی برای کشاورزان ایجاد شده و تسهیلات قابل توجهی برای اشتغال روستایی درنظر گرفته شده است.

سه هفته برق برداشت آب در بالادست قطع می‌شود

تاج الدین تاکید کرد: مهم‌ترین مسأله‌ای که در حوزه زاینده رود باید رفع شود، مشخص شدن وضعیت برداشت‌های غیرمجاز در بالا دست است که در این ارتباط نیز پیگیری هایی انجام شده و قرار بر این شده که سه هفته برق برای برداشت آب در بالادست قطع شده و یک هفته برق داشته باشند با این وجود قرار نیست آبی که به صنعت تعلق می گیرد، قطع شود اما مبلغی معادل دو نیم برابر مبلغ فعلی از آنها گرفته شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: مشکل دوم اصفهان پس از آب، آلودگی هوا است که در این ارتباط پیگیری احداث کنار گذر شرق را در دستور کار قرار دادیم که فاز اول آن تمام شده و فاز دوم آن در حال اجراست.

وی با اشاره به توجه نمایندگان اصفهان به امکانات فرهنگی در شهر اصفهان ادامه داد: برای بازسازی  سینما چهارباغ و بازسازی سینما ساحل از جمله پروژه های فرهنگی شهر بود که برای تأمین بودجه آن نیز پیگیری کردیم.

تاج الدین از وجود ۴۰۰ هزار نفر حاشیه نشین در شرق اصفهان خبرداد و گفت: این موضوع به عنوان یک تهدید برای شهر محسوب می‌شود زیرا مشکلاتی نظیر طلاق و اعتیاد و... و. در این منطقه به وفور به چشم می خورد.

وی به وضعیت سازمان‌های مردم نهاد برای رفع مشکلات این شهروندان اشاره کرد و افزود: متأسفانه سازمان های مردم نهاد در این حوزه در انجام فعالیت‌های خود موازی کاری می کنند و کار یکدیگر را قبول ندارند به همین دلیل باید نهادی مثل شهرداری نسبت به این موضوع اقدام کنند زیرا ۱۱ درصد بافت شهر هم فرسوده است که ۲۰ درصد از شهروندان در آن زندگی می کنند.

مدیریت واحد شهری یک تیغ دولبه است

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: لوایحی همچون مدیریت واحد شهری یک تیغ دولبه است که باید در این خصوص اعضای شورا با ما در ارتباط باشند اما جای گلایه است که چرا با گذشت هشت ماه از فعالیت شورا، برای بار دوم است که به شورا دعوت می شویم.

وی خاطرنشان کرد: برای اصلاح قوانین قبلی نیز باید اعضای شورا آن را به نمایندگان اطلاع دهند البته مسائل مربوط به وکلا درحال پیگیری است.

کد خبر 342698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.