نصر: حقوق صاحبان مشاغل مزاحم باید در نظر گرفته شود

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه حق و حقوق صاحبان مشاغل مزاحم باید در نظر گرفته شود، گفت: برخوردی که با این افراد می‌شود باید ایجابی باشد و نه سلبی و در جهت پیشبرد این هدف باید با آنها به توافقی برسیم.

 علیرضا نصراصفهانی در حاشیه برنامه افتتاحیه پروژه های سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه شهرداری‌ها باید هم به لحاظ سلامت روحی و جسمی مردم و هم به جهت رفع مزاحمت‌های احتمالی برای ساکنان شهر بایستی این مشاغل مزاحم را به بیرون از شهر انتقال دهد، اظهار کرد: این مشاغل گاهی ممکن است آلایندگی داشته باشد که در این صورت باید تا شعاع ۵۰ کیلومتری از مراکز شهرها فاصله داده شوند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به مصوبه مجلس که مشاغل مزاحم بایستی به بیرون از شهر انتقال داده شود، افزود: در این زمینه شورای چهارم، آیین‌نامه‌ای را به تصویب رساند که تقریبا تکلیف مشاغل مزاحم مشخص شد و امیدواریم که در آینده زمینه‌های اجرایی آن نیز در سطح شهر اصفهان فراهم شود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: در شهرداری اصفهان اقدامات قابل توجهی برای ساماندهی مشاغل مزاحم صورت گرفته و به همین منظور فردی به عنوان مسوول مستقیم ساماندهی مشاغل مزاحم در سازمان میادین میوه و تره بار معرفی شده است.

نصر با تاکید بر اینکه ساماندهی مشاغل مزاحم باید با هماهنگی صاحبان این مشاغل انجام شود و کار سختی است، تصریح کرد: شهرداری اصفهان در این مسیر پیشرفت خوبی داشته است و اگر تصمیماتی که در آیین نامه‌ها اشاره شده محقق شود بخش عمده مشکلات شهر حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه حق و حقوق صاحبان مشاغل مزاحم باید در نظر گرفته شود، افزود: برخوردی که با این افراد می‌شود باید ایجابی باشد و نه سلبی و در جهت پیشبرد این هدف باید با آنها به توافقی برسیم.

نصراصفهانی گفت: صاحبان این مشاغل باید به مکان های مناسبی منتقل شوند و نیز مغازه ها و کارگاه هایی که قابل تغییر به مشاغل غیر مزاحم هست تغییر کند و آنهایی که خارج از محدوده است و در مکان‌های غیرمجاز ساخته شده تخریب و به فضاهای شهری و محلی تبدیل شود.

کد خبر 342682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.