عوارض نوسازی، موتور محرک اقتصادی شهر است

لنجان-رییس شورای اسلامی زرین شهر گفت: امروز وضعیت مالی شهرداری‌ها خوب نیست و به نوعی با مشکلات جدی تامین منابع و بدهی‌های زیاد روبه‌رو هستند و قطعا این مسئله تاثیر فراوانی بر ارایه خدمات ارزان و روان به شهروندان دارد و تنها راه برون رفت از این چالش پرداخت به موقع عوارض به شهرداری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سعید نادی زاده در مراسم قرعه کشی جوایز خوش حسابی شهرداری زرین شهر، کلید توسعه شهر را پرداخت به موقع عوارض دانست و اظهار کرد: امروزه با توجه به افزایش جمعیت در شهرها هزینه های شهرنشینی نیز افزایش یافته و باتوجه به ارایه خدمات گسترده مدیریت شهری، نیاز است شهروندان با پرداخت به موقع عوارض به سمت و سویی حرکت کنند که مدیریت شهری بتواند بهتر و باکیفیت تر خدمات را به آنها ارایه دهد.

وی افزود: تجربه نشان داده است، شهرهای موفق و توسعه یافته توجه ویژه‌ای به رویکرد مشارکت مردم داشته اند و شهروندان نیز خود را سهیم در آبادانی و عمران شهر می‌دانستند و قطعا پرداخت عوارض از سوی شهروندان باعث خواهد شد پاسخگویی به نیازمندیهای شهر، توسعه و عمران شهری بیشتر شود.

رییس شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند شهرداری ها بودجه خود را از ردیف های درآمدی که قانون تعیین کرده تامین می کنند که یکی از این ردیف های قانونی وصول عوارض نوسازی از اراضی، ساختمان ها ومستحدثات محدوده قانونی شهرها است.

وی با بیان اینکه پرداخت به موقع عوارض نوسازی نقش غیر قابل انکاری در توسعه شهر و ارتقاء خدمت رسانی بیشتر به شهرندان  دارد، ادامه داد: متاسفانه امروز وضعیت مالی شهرداری‌ها خوب نیست و به نوعی با مشکلات جدی تامین منابع و بدهی‌های زیاد روبه‌رو هستند و قطعا این مسئله تاثیر فراوانی بر ارایه خدمات ارزان و روان به شهروندان دارد و تنها راه برون رفت از این چالش پرداخت به موقع عوارض به شهرداری بوده و تحقق این مهم راه را برای اداره و توسعه شهر باز می کند.

نادی زاده عوارض نوسازی را موتور محرک اقتصاد شهری دانست و اضافه کرد: با توجه به اهمت موضوع، در بودجه ۹۷ شهرداری کسب درآمدهای پایدار و تغییر سبد مالی شهرداری از عوارض آلایندگی، ساخت و ساز و ... به عوارض نوسازی و حرکت به سمت جذب سرمایه‌های بیرونی مورد توجه قرار گرفته که این مسئله تحول بزرگی برای شهر و شهرداری محسوب می شود.

وی عنوان کرد: ما به خوبی میدانیم امروز شهروندان در تنگنا قرار دارند، اما باید این واقعیت را پذیرفت که توسعه زرین شهر نیازمند پرداخت به موقع عوارض شهری است و بر همین اساس باید به سمت و سویی حرکت کنیم که شاهد افزایش مشارکت شهروندان در خصوص افزایش درآمدها و کاهش هزینه‌ها باشیم.

رییس شواری اسلامی زرین شهر خاطرنشان کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند که برای داشتن زندگی با نشاط در شهرها باید به ‌صورت سالانه عوارضی را پرداخت کنند و اگر این عوارض به موقع پرداخت شود بودجه شهرداری تحقق یافته و مدیریت شهری هم می‌تواند پروژه های عمرانی را به سرانجام رسانده، جشن های مختلف را برپا کرده و در نهایت مشکلات شهری را در زمان خود حل کند.

وی متذکر شد: اما متاسفانه برخی افراد از فلسفه پرداخت عوارض نوسازی بی خبر هستند این باور بین آنها نهادینه شده که چون نوسازی در اماکنی که در اختیار دارند انجام نداده اند نباید عوارض نوسازی پرداخت کنند و این در حالی است که عوارض نوسازی برای عمران و آبادانی شهری است.

نادی زاده تصریح کرد: شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر برای فرهنگسازی در خصوص پرداخت به موقع عوارض، اعطای جوایز ارزنده ای را در قالب جشنواره خوش حسابی در دستور کار قرار داد و این مهم باعث شد شاهد افزایش پرداخت عوارض نوسازی از سوی شهروندان باشیم.

وی افزود: به پاس مشارکت شهروندان، امسال نیز با حمایت شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر این جشنواره برای دومین سال اجرایی خواهد شد تا شهروندان خوش حساب از جوایزی که در این زمینه تعیین شده بهره‌مند شوند و در نهایت شاهد توسعه همه جانبه شهر باشند.

کد خبر 342664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.