۱۴ نفر در اثر انفجار ترقه در خیابان زینبیه اصفهان مصدوم شدند

رییس بیمارستان سوانح و سوختگی امام موسی کاظم(ع) اصفهان گفت: در حادثه ای که شامگاه شنبه­_هشتم اردیبهشت‌ ماه_در حین تولید ترقه در خیابان زینبیه اصفهان رخ داد ۱۴ نفر مصدوم و به بیمارستان سوانح و سوختگی امام موسی کاظم(ع) منتقل شدند.

فریدون عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا  با بیان اینکه ۱۱ نفر از مصدومین در این بیمارستان بستری شدند، اظهار کرد: سه نفر دیگر به دلیل داشتن مصدومیت هایی به غیر از سوختگی ازجمله ضرب‌دیدگی به بیمارستان الزهرا منتقل شدند.

وی با بیان اینکه بیشتر جراحات وارده به مصدومین شامل پارگی، زخم در شکم و دست و صورت است، تصریح کرد: آثار جراحات ناشی از آتش نیست بلکه آثار به جا مانده بیشتر ناشی از انفجار باروت است که باعث تغییر رنگ شدید در پوست مصدومین شده است.

عابدینی با تاکید بر اینکه سوختگی افراد مصدوم در این حادثه از نوع درجه دو است، ادامه داد: متاسفانه در ناحیه صورت مصدومین، آثار انفجار به شدت نمایان است و اگرچه در این افراد خطر فوت وجود ندارد اما خطر معلولیت های بعد از حادثه به شدت وجود دارد.

وی با بیان اینکه بیشترین عوارض در چنین حوادثی ایجاد معلولیت ها در چشم ها و دستان و انگشتان است، گفت: در حال حاضر پزشکان مورد نیاز در رشته های جراحی و چشم پزشکی در بیمارستان حاضر شدند و اقدامات لازم برای مصدومین در حال انجام است.

کد خبر 342654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.