آغاز کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف گل در ۱۴ استان کشور

رییس سازمان بهزیستی کشور از برگزاری کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف گل در ۱۴ استان کشور خبر داد و گفت: گل بعد از تریاک دومین موادی است که در کشور شیوع بالایی دارد.

به گزارش ایمنا، انوشیروان محسنی بندپی در کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف گل، اظهار کرد: این طرح در ۱۴ استان البرز، مازندران، قزوین، اصفهان، کرمانشاه، چهارمحال بختیاری، آذربایجان غربی، خوزستان، گیلان، بوشهر، کرمان، یزد، گلستان و تهران برگزار می شود.

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان به اینکه پیشگیری از وقوع و شیوع آسیب‌های اجتماعی به عنوان راهبرد اصلی در سرلوحه اقدامات سازمان بهزیستی قرار دارد و به لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه و اثربخش‌تر است، گفت: مداخله بهنگام باعث می شود بسیاری از آسیب ها به صورت اصولی و کارشناسی کنترل و مهار شود.

وی تاکید کرد: یکی از آسیب های اصلی، اعتیاد است که در افزایش آسیب های دیگر نیز نقش زیادی دارد به همین دلیل کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف گل از هشتم تا دهم اردیبهشت ماه برگزار می شود.

محسنی بندپی گفت: این طرح با همکاری سازمان‌های مردم نهاد برگزار می شود و در جهت آگاه‌سازی و حساس‌سازی آحاد جامعه نسبت به سوء مصرف مواد به خصوص موادی مانند گل و شیشه و مانند آن است که امروزه در بین جوانان و نوجوانان شیوع پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه باید فرهنگ پیشگیری را در کل جامعه و خانواده ترویج کنیم، ادامه داد: در صورت مصرف گل عوارضی ایجاد می شود که خانواده ها باید آن را شناسایی و مداخله بهنگام داشته باشند به طوری که گل بعد از تریاک دومین موادی است که شیوع بالایی در کشور ما دارد.

رییس سازمان بهزیستی به عوارض مصرف گل اشاره کرد و گفت: مصرف گل باعث افسردگی، کاهش اقدامات حمایتی، عدم هوشیاری کامل، عدم تمرکز، خشکی دهان و دندان، تپش قلب، پرخاشگری و خشونت می شود.

محسنی بندپی با بیان اینکه ۲۷ درصد جامعه کارگری به نوعی دچار مصرف مواد هستند که با شناسایی عوارض آن می توان در کاهش آن نقش موثری داشت، تصریح کرد: ما نباید با اسم گل خودمان را گول بزنیم چراکه هویت و شخصیت‌مان دچار آسیب می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

کد خبر 342649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.