۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
از قهرمانی تا پهلوانی

زورخانه خاستگاه جوانمردی است، کاراته خویشتن نگری است، تکواندو یک دنیا است و کُشتی سَفَری است از قهرمانی تا پهلوانی.

این توصیف معاون ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان از نخستین جشنواره بزرگ "ورزش های کهن در شهر کهن" است که برای نخستین بار در میدان نقش جهان اصفهان برگزار شد و استقبال بی نظیر شهروندان از این برنامه را در پی داشت.

حبیب الله ناظریان در گفتگو با خبرنگار ایمنا، هفته فرهنگی اصفهان را بستری مناسب برای توسعه و ترویج فرهنگ سلامت و روح جوانمردی در شهر دانست و اظهار کرد:  آغاز و پایان راه ورزش به ویژه ورزش های کُهَن خصائل اخلاقی، ادب، خضوع و فروتنی است، اجرای تکنیک و مرور فنون توسط بیش از هزار و سیصد ورزشکار این چهار رشته ورزشی در این جشنواره می تواند راهی باشد برای قرار گرفتن ورزش در سبد خانوار شهروندان اصفهانی.

وی افزود:  تمام دستگاه ها و ادارات با ورزش می توانند نقش مهمی در ارتقاء سطح سلامت شهروندان اصفهانی داشته باشند و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری نیز اصفهان با تمام ظرفیت های موجود مجموعه مدیریت شهری همواره در این امر پیشرو بوده است.

ناظریان از اجرای کشتی رستم و سهراب همزمان با نقالی خوانی برای ترویج ورزش کشتی در حضور جمعیت بسیار  شهروندان اصفهانی و گردشگران خارجی و ایرانی در این جشنواره خبر داد و گفت : کشتی و پهلوانی از دیرباز در ایران زمین جایگاه والایی داشته است و موید آن هم اشعار حکیم ابوالقاسم فردوسی در شاهنامه است، بر همین اساس اهمیت پرداختن و تقویت ورزش های زورخانه ای و کشتی و فرهنگ آن در جامعه را وظیفه هر ایرانی می دانم و برای آن تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد.

معاون ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان از کاراته به عنوان یکی از ورزش های کهن در جهان یاد کرد و تصریح کرد: کشور عزیزمان در طول ادوار گذشته در بالاترین سطوح کاراته جهان قرار داشته و کاراته بستری است برای خویشتن نگری و دوری از خودخواهی که این دستاورد تنها در سایه سالها تمرین و ممارست، تقویت جسم و تزکیه روح ممکن و میسر است.

ناظریان تکواندو را دیگر ورزش کهن جهان و آسیا دانست و ادامه داد: "تکواندو یک دنیاست" شعار سال گذشته فدراسیون جهانی این رشته بود که به واقع همینطور است و در طول اجرای جشنواره شاهد هنرنمایی تیم هانمادانگ و قهرمانان جهان این رشته بودیم که نشان از توان بالای تکواندو کشورمان در دنیا داشت.

 ناظریان از حضور پرشور شهروندان، استاندار، شهردار ، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و دیگر مسئولان تقدیر و تشکر کرد و افزود: خوشبختانه این روزها با حضور دکتر محسن مهرعلیزاده به عنوان استاندار اصفهان و با توجه به ورزشی بودن ایشان میتوان انتظار رشد سرانه ورزشی و توسعه فرهنگ ورزش در اصفهان را داشت.

کد خبر 342622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.