توسعه نیروگاه‌های برق خانگی در شهرضا

شهرضا - رییس اداره امور برق شهرضا گفت: تسهیلات حمایتی برای ایجاد و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی خانگی در شهرستان فراهم شده است.

مجتبی باقی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، با اشاره به اجرای طرح نیروگاه‌های کوچک مقیاس در این شهرستان، اظهار کرد: براساس این طرح برای تولید هر کیلو وات برق، اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیون ریال و فضایی به مساحت ۱۲ مترمربع نیاز است.

وی با بیان اینکه هر مشترک می‌تواند انرژی الکتریکی را از طریق سیستم فتوولتاییک تولید کند، تصریح کرد: هر کیلو وات از برق تولید شده به این روش، به قیمت هر ساعت ۷۰۰ تا ۸۰۰  تومان از طریق شرکت توزیع برق، خریداری می‌شود.

رییس اداره امور برق شهرضا از قابل اجرا بودن این طرح در همه منازل مسکونی خبر داد و افزود: قرارداد خرید برق از مشترکان متقاضی این طرح، تضمینی ۲۰ ساله بوده است در حالی که زمان بازگشت سرمایه‌گذاری این طرح چهار ساله است و ۱۶ سال به عنوان سود مشتری در نظر گرفته شده.

باقی از انعقاد قرارداد تولید انرژی به این روش با ۱۷ مشترک در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ۳۰درصد از مراحل اجرایی این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

وی اظهار کرد: با فراگیر شدن اجرای این طرح، علاوه بر کاهش آلودگی هوا، نیاز به ساخت نیروگاه‌های بزرگ و میزان استفاده از سوخت‌های فسیلی کاهش می‌یابد.

کد خبر 342617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.