میزبانی دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان از دانشجویان فرایبورگ

دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان به مدت پنج روز، میزبانی ۱۷ نفر از اساتید و دانشجویان رشته عکاسی و گرافیک دانشگاه فرایبورگ را بر عهده داشت.

به گزارش ایمنا، این دانشجویان در اولین روز سفر خود با هشت نفر از دانشجویان رشته عکاسی و گرافیک دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان به چهار گروه تقسیم شدند تا پس از بازدید از اماکن تاریخی اصفهان و آشنایی با فرهنگ غذای ایران، عکس و پوسترهایی با موضوع فرهنگ غذایی و معماری اصفهان به مسابقه‌ای که داوران آن، اساتید دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان و فرایبورگ بودند، تحویل دهند.

دانشجویان دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان و فرایبورگ به مدت سه روز از اماکن تاریخی چون میدان نقش‌جهان، سی‌وسه‌پل، عمارت عالی‌قاپو و منارجنبان بازدید کردند و با مزه کردن غذاهای سنتی اصفهان، با فرهنگ غذایی ایران آشنا شدند.

در چهارمین روز، کارگاه آموزشی مشترک عکاسی و گرافیک با حضور دانشجویان دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان و فرایبورگ تشکیل شد که در این کارگاه آموزشی، هر گروه متشکل از دانشجویان دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان و فرایبورگ در دو رشته عکاسی و گرافیک موظف بودند یک پوستر با موضوع فرهنگ غذایی و معماری اصفهان به همراه پنج عکس از بازدیدهای چند روز اخیر برای شرکت در مسابقه تحویل دهند.

کارگاه آموزشی مشترک عکاسی و گرافیک که با راهنمایی و حضور صمیمانه تعدادی از اساتید دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان و فرایبورگ، پنج ساعت به طول انجامید، نتیجه خوبی به همراه داشت و در اختتامیه این کارگاه آموزشی، به دلیل باکیفیت بودن آثار از تمامی دانشجویان دانشگاه فرهنگ و هنر و فرایبورگ تقدیر شد.

در حاشیه این کارگاه آموزشی، احسان مشکلانی، رئیس دانشگاه علمی و کاربردی فرهنگ و هنر شماره یک اصفهان، ضمن خوشامدگویی به دانشجویان و اساتید فرایبورگ گفت: سال‌ها است با آلمان‌ها همکاری می‌کنیم، اما هیچ‌گاه درزمینهٔ عکاسی و گرافیک، تبادل دانشجو نکرده‌ایم و این حرکت، می‌تواند برای هر دو دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان و فرایبورگ، بسیار ارزنده و مفید باشد.

وی افزود: در راستای تعامل بیشتر با دانشگاه فرایبورگ در نظر داریم تعدادی از دانشجویان دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان را برای آشنایی با نظام‌های آموزشی آلمان به شهر فرایبورگ بفرستیم.

دانشجویان و اساتید فرایبورگ نیز ضمن تشکر از میزبانی دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان و همراهی دانشجویان آن در شکل‌گیری این برنامه، پیراهن‌های مخصوص دانشگاه خود را به‌عنوان یادبود به دانشجویان دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان هدیه دادند.

حسن ختام این برنامه، امضای لوح یادبود به همراه گرفتن عکس دسته‌جمعی با حضور تمامی اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان و فرایبورگ بود.

آثار خروجی این پروژه دانشجویی که متشکل از ٤ پوستر و ٢٠ قطعه عکس است، به‌زودی در یونسکو به نمایش گذاشته خواهد شد.

کد خبر 342616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.