معماران به ارزش‌های هویتی خود پی ببرند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بناهای که در شهر ساخته می شود نباید به فرهنگ این سرزمین توهین کنند ولی متاسفانه به دلیل اینکه معماری از شکل هنری بودن خارج شده است، شاهد اتفاقات ناگواری در شهر هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیرین طغیانی در گردهمایی "خط پُر رنگ اصفهان" که بعد از ظهر جمعه _هفتم اردیبهشت‌ماه_ در موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: معماری نقش هویت سازی و نمایش فرهنگی هر جامعه را به نمایش می گذارد، ضمن اینکه ظرفیت و پتانسیل معماری در هر جامعه وجود دارد اما متاسفانه در کشور ایران و طی سالهای گذشته از ظرفیت های معماری گذشته و معماران دوره معاصر غفلت شده است.

عضو شورای شهر اصفهان با بیان اینکه برای تشخیص ابعاد توسعه یافتگی هر کشوری چاره ای جز دیدن بناهای معماری و شهرسازی آن وجود ندارد، افزود: برای تشخیص توسعه یافتگی کشور زمانی که ظرفیت های شهرسازی آن را تماشا کنیم می توانیم آن را نقد کنیم.

وی ادامه داد: امروز اصفهان با پتانسیل تاریخی که از گذشته دارد باید نگاه جدیدی در زمینه معماری داشته باشد، هم‌چنین معماران باید ارزش خودشان را بدانند و در نظر داشته باشند که اگر راه درست را انتخاب کنند به طور حتم می توانند مانند گذشتگان آثار تاثیرگذاری را خلق کنند.

طغیانی تصریح کرد: بناهای که ساخته می شود نباید به فرهنگ این سرزمین توهین کنند ولی متاسفانه به دلیل اینکه معماری از شکل هنری بودن خارج شده و به دست کسانی که فقط به فکر درآمدزایی هستند سپرده شده است شاهد اتفاقات ناگواری در شهر هستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه امروزه نماهای بسیار بد با متریال های که با فرهنگ، اقلیم و شخصیت جامعه اصلا رابطه ای ندارند را ایجا کرده ایم که جای تاسف دارد، اما معماران می توانند این شرایط را تغییر دهند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه متاسفانه امروز ذائقه معماری تغییر کرده است، تصریح کرد: خوشبختانه در بین معماران جوان معمارانی پیدا می شوند که به فکر شهر هستند بنابراین باید چنین جلساتی تشکیل شود تا معماران به ارزش های هویتی خود پی ببرند و در آینده شاهد افق های روشن و دقیق تری  در شهر اصفهان باشیم.

کد خبر 342580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.