۵ میلیون اصفهانی از تیرماه آب شرب ندارند

سمیرم- رییس اداره آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان گفت: با توجه به شرایط موجود پیش بینی شده پنج میلیون اصفهانی اواسط تیر ماه آب شرب ندارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، محمد حسین قرائتی در مراسم تکریم و معارفه رییس اداره آبفار شهرستان با اشاره به وضعیت بحرانی آب در کشور اظهار کرد: پیش بینی ها از مشکل تامین آب پنج میلیون اصفهانی در اواسط تیرماه خبر می دهند که قطعی آب برخی مناطق در روزهای اخیر حاکی از این موضوع است.

رییس اداره آبفار استان اصفهان با اشاره به آبرسانی سیار به برخی روستاها گفت: در سال ۹۶ به ۳۷۰ روستا روزانه بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ تا یک هزار و ۷۰۰  متر مکعب آبرسانی سیار انجام داده ایم.

قرائتی با اشاره به کاهش سهمیه  آب  صنعت، کشاورزی و شرب گفت: میزان آب موجود در سد یک میلیارد متر مکعب است.

وی با بیان اینکه همه باید بدانیم معضل موجود جدی است، گفت: سرانه مصرف آب باید از ۴۰۰ و ۳۰۰ لیتر به ۱۵۰ لیتر برسد تا بتوانیم از این معضل عبور کنیم.

وی همکاری مردم در این زمینه را از اصلی ترین نیازهای جامعه دانست و تاکید کرد: ما به تنهایی نمی توانیم کاری از پیش ببریم و مردم نیز باید همراه شوند و می دانیم هرکجا مردم وارد میدان شده اند، مشکلات برطرف شده است.

رییس اداره آبفار  استان اصفهان با انتقاد از برخی مردم افزود: متاسفانه هنوز روش های آبیاری در خانه ها به صورتی است که میزان هدر رفت آب بسیار بالا بوده و باغچه های بزرگ خانه ها این موضوع را تشدید می کند.

به گزارش ایمنا، در این آیین از خدمات عزیزالله پناهی تقدیر و مجید صابری به عنوان رییس اداره آبفار شهرستان سمیرم منصوب شد.

کد خبر 342560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ثامن IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
    1 0
    آقای مدیر محترم آبفا چرا زودتر به فکر نیفتادید؟ حالا که آب تمام شد به فکر صرفه جویی افتادید؟ این وضعیت از چند سال پیش قابل پیش بینی نبود که از همان موقع تشویق مردم به صرفه جویی با شدت در دستور کار قرار گیرد؟