۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
 آب را منتقل نکنید سمیرم تشنه است

سمیرم- نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: نبود مدیریت در موضوع آب کشاورزی یکی از اصلی‌ترین مشکلات در موضوع آب شهرستان سمیرم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، اصغر سلیمی در مراسم تکریم و معارفه رییس اداره آبفار شهرستان اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین مشکلات شهرستان سمیرم  در زمینه آب، عدم مدیریت آب‌های مصرفی در حوزه کشاورزی است.

وی با اشاره به صدور مجوزهای بی‌رویه در زمینهٔ برداشت آب گفت: این امر موجب خشک شدن تعداد زیادی از چشمه‌های سرزمین هزارچشمه شده تا جایی که بسیاری از روستاهای شهرستان با تنش آبی مواجه و برخی نیز با تانکر آبرسانی می شوند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با غیرقانونی دانستن انتقال آب منطقه وردشت به شهرضا گفت: این موضوع کاملاً غیر کارشناسی بوده و انتظار بر این است که در زمان انجام این پروژه جلوی این کار گرفته شود.

وی با اشاره به تنش آبی ۴۰ روستا در منطقه وردشت سمیرم گفت: در هیچ کجا سابقه ندارد که چاهی حفر و آب آن با وجود نیاز خود منطقه به‌جایی دیگر منتقل شود.

محمد سیمانی، معاون برنامه ریزی آب روستایی استان اصفهان در این جلسه اظهار کرد: وضعیت آب شهرستان سمیرم نامناسب است.

وی با بیان اینکه موضوع که آب نیاز اولیه زندگانی است، گفت: ما هرگز فکر نمی کردیم دشت وردشت سمیرم خشک ترین دشت استان باشد.

معاون برنامه ریزی آب روستایی استان اصفهان با اشاره به کاهش ۱۰۰ میلیاردی اعتبارات استان اصفهان گفت: متاسفانه اعتبارات استانی از ۲۵۰ میلیارد به ۱۵۰ میلیارد کاهش پیدا کرده که این امر موجب کاهش تخصیص اعتبار به شهرستان ها  می شود.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری تنها ۷۵۰ میلیون تومان به شهرستان سمیرم تعلق خواهد گرفت در حالی که می دانیم اعتبارات مورد نیاز شهرستان بسیار بیشتر از این است.

به گزارش ایمنا، در این آیین از خدمات عزیزالله پنهاهی تقدیر و مجید صابری به عنوان رییس اداره آبفار شهرستان سمیرم منصوب شد.

کد خبر 342559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.