عیددیدنی در ادارات را تا خرداد ادامه ندهید

امام جمعه اصفهان گفت: وقتی پس از سه ماه گذشتن از فروردین در بین اتاق‌های اداره به عید دیدنی می‌روید و مردم در اتاق شما منتظرتان می‌مانند نان شما حرام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌ نخست نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: یکی از موارد امتحان انسان فرزند است و یکی از حقوق فرزند بر والدین تربیت است؛ در روایات آمده  است که پدر و مادر فرزند را تربیت دینی کند که یکی از آنها روش تربیت عملی است.

وی ادامه داد: غیر ازعبادت، پدر در موارد دیگری هم باید دقت داشته باشد که اظهار محبت به فرزند است؛ در روایات متعدد آمده است که باید دست محبت بر سر فرزندان یتیم کشیده شود، البته باید این محبت معقول بوده و در زمان خاصی انجام شود.

امام جمعه اصفهان گفت: در روایت آمده فرزندان شما ۷ سال امیر هستند  و بعد از هفت سالگی غلام‌ خواهند شد، محبت بی‌جا باعث می‌شود استعدادهای واقعی رشد نکند و کسانی که در ناز و نعمت بزرگ می‌شود معمولاً به مراتب بالایی نخواهند رسید.

وی خاطرنشان کرد: اگر بچه را لوس بار بیاورید حق بچه را درست انجام ندادید، محبت به‌جای خود و سختی هم باید به‌جای خود وجود داشته باشد تا موجب رشد کودک شود.

در  سختی‌ها استعدادهای انسان رشد می‌کند

طباطبایی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه آدم بدون دشمن رشد نمی‌کند به سخنان امام(ره) در زمان تحریم آمریکا اشاره کرد و گفت: ای کاش این تحریم چندین سال به دراز می کشید؛ چرا که در این سختی‌ها استعدادهای انسان رشد می‌کند و این نکته همواره وجود دارد که استعداد در سختی شکوفا می‌شود.

وی یکی دیگر از حقوق فرزندان را با سواد کردن فرزند دانست و اظهارکرد: حقوق دیگر ورزش است که اسلام به دو ورزش شنا و تیراندازی تاکید فراوان دارد، نکته بالاتر از این هم دادن غذای پاک و طیب به فرزندان است که غذای حرام بر روی آنان اثرات نابجایی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به اینکه در زمینه حمل و نقل بعد از انقلاب کارهای زیربنایی زیادی انجام شده است، گفت: قبل از انقلاب جاده دوبانده یا اتوبانی به جز اتوبان تهران - کرج نداشتیم، اما حالا این اتوبان‌ها و جاده‌های دوبانده گسترش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: البته نیاز است جاده‌ها بهتر شود و از آن مهم‌تر تأسیس استراحتگاه‌ها است که باید در هر ۱۰۰ کیلومتری یک استراحتگاه باشد، اما برای افرادی که می‌خواهند استراحتگاه راه‌اندازی کنند، سختگیری می‌شود؛ در نایین عده‌ای سه سال است که به دنبال تاسیس یک استراحتگاه هستند.

طباطبایی‌نژاد با تاکید بر اینکه مسوولان برای افرادی که می‌خواهند کاری کنند از زمین خدا خسیسی نکنند، اظهارکرد: در برخی جاها به دلیل کمبود استراحتگاه‌ها اطراف پاسگاه‌ها توقف می‌شود، در حال حاضر نیز طبق آمار  بیشترین تصادفات به خاطر خواب آلودگی است که لزوم افزایش  استراحتگاه‌ها را دوچندان می‌کند.

وی با تبریک ولادت حضرت علی اکبر(ع) و فرارسیدن روز جوان، گفت: کام تنها به ازدواج نیست که به جوانان مجردی که فوت می‌کنند گفته می‌شود «ناکام»، حضرت علی اکبر ازدواج کرده بوده و همسر و اولاد داشته و به هیچ عنوان هم ناکام نبود.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: جوان ما باید از این که کارش ناحق و نادرست باشد از خدا بترسد و همواره لذتش این باشد که در راه خدا قدم بردارد و در راه خدا شهید شود و این چیزی است که دشمن از آن خشمگین می‌شود.

وی ادامه داد: همین دشمنان با بی‌دین کردن جوانان، کشور اسپانیا را از دست مسلمانان درآوردند، دختران طناز را  به اسپانیا آوردند، بهترین مشروبات را به ارزانی به جوانان مسلمانان فروختند و در نهایت  به آن‌ها حمله کردند.

طباطبایی‌نژاد با گرامی‌داشت مقام معلم و شهادت استاد مطهری، خاطرنشان کرد: یک معلم باید از یک قاضی دقت بیشتری داشته باشد؛ چرا که می تواند یک انسان را فاسد یا انسان سالم بار بیاورد، امام خمینی(ره) نیز بارها زمانی که از معلمان خود نام می‌آورد، می‌گفت: «جانم به فدایشان».

وی با اشاره به 9 اردیبهشت روز شوراها افزود: وقتی می خواهید برای شهر و شورا فردی را انتخاب کنید تلاش کنید انسانهایی که خوف خدا را  داشته باشند را وارد شورای شهر کنید.

امام جمعه اصفهان با اشاره به روز کارگر، این شغل را افتخاری بزرگ برای انسان دانست و گفت: وقتی کارگر هستیم باید کارمان را درست انجام دهیم،  وقتی پس از سه ماه گذشتن از فروردین در بین اتاق‌های اداره به عید دیدنی می‌روید و مردم در اتاق شما منتظرتان می‌مانند نان شما حرام می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی که در اداره هستید آن زمان مال شما نیست و حق ندارید کم و زیادش کنید و نباید هرگز از این اتاق به آن اتاق بروید، تنها در حد نیاز باید کار غیر اداری انجام دهید.

طباطبایی‌نژاد با تبریک میلاد با سعادت منجی عالم بشریت امام زمان(عج)، گفت: "منتظر" یعنی خودت را طوری بسازی که لیاقت دیدار امام زمان(عج) را داشته باشی و اگر آمد گردنت را نزند، بلکه بتوانید از همراهان و خدمتکارانش باشید، باید بدانید که می‌شود امام زمان(عج) نیاید و انسان سربازش باشد.

وی ادامه داد: سربازان گمنام امام زمان (عج) تیر و تفنگی ندارند، اما کارهای بسیاری انجام می‌دهند، در آشوب‌ها با وجود خطرات زیاد و در طول این چهل سال زحمات زیادی کشیدند، مقام معظم رهبری نیز نکات قابل توجهی در مورد این عزیزان فرموده اند.

مشکل کم آبی تنها در بخش کشاورزی نیست

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تاکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب، ادامه داد: هر آدمی در کشور یک لیتر آب زیاد مصرف کند، می‌شود ۸۰ میلیون لیتر و این کم نیست؛ حتی وضو هم می‌خواهیم بگیریم به هیچ عنوان آب را باز نگذاریم، همه باید مراعات کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به کشاورزان هم گفتم که مشکل تنها در بخش کشاورزی نیست و اکنون آب برای خوردن هم کم داریم، مگر می‌شود برای بهترین استان کشور فکری نکنند، اما این فکر یک روزه به سرانجام نخواهد رسید.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه اگر کسی ببیند کارخانه‌های کشور بیکار باشند و کالای خارجی بخرد، خیانت است، افزود: علمای ما در این مسئله بسیار دقت داشتند، آیت الله مرعشی نجفی هیچگاه لباس خارجی نمی‌خرید و حتی دقت داشت که دکمه لباسش هم خارجی نباشد.

وی با اشاره به حمله اخیر عربستان به یک جشن عروسی در یمن، گفت: عربستان با پول مسلمانان برای کافران و دشمنان چه کارهایی که نمی‌کند، در ماه حرام که همین رجب و شعبان است با پول مسلمانان به دستور دشمن مسلمانان را به خاک و خون می‌کشند.

کد خبر 342543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.