پروژه راه آهن اصفهان-شهرکرد-اهواز در اولویت است

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: در آخرین جلسه برای تصمیم گیری طرح‌های ریلی کشور پروژه راه آهن اصفهان-شهرکرد-اهواز اولویت دارترین محور ریلی کشور عنوان شد که مقرر شد هرچه سریعتر ساخت این پروژه آغاز شود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی اصفهان،  مهرداد تقی زاده بهجتی در سفر به شهرکرد در جلسه کمسیون مدیریت ایمنی و حمل و نقل با اشاره به راه آهن اصفهان-شهرکرد-اهواز گفت: این راه آهن طبق طرح مطالعاتی انجام شده توسط شرکت خارجی و شرکت مترو ایران از سال ۸۳ آغاز شد، متاسفانه در دولت های نهم و دهم به این طرح توجهی نشد، اما این طرح در دولت یازدهم در دستور کار دولت قرار گرفت.

وی افزود: در آخرین جلسه برای تصمیم گیری طرح‌های ریلی کشور پروژه راه آهن اصفهان-شهرکرد-اهواز اولویت دارترین محور ریلی کشور عنوان شد که مقرر شد ساز و کاری تمهید شود که هرچه سریعتر ساخت این پروژه آغاز شود.

تقی زاده گفت: این راه آهن گلوگاه محور جنوب بوده که از دلایل اهمیت این پروژه محسوب می‌شود و باید به‌صورت جدی فعال شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افزود: مطالعات این طرح انجام شده است و در حال حاضر در مرحله تأمین اعتبار و جذب سرمایه گذار برای این پروژه هستیم.

خطوط هوایی امن است

وی در ادامه با اشاره به ناوگان حمل و نقل هوایی کشور گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از ناوگان حمل و نقل هوایی جدید هستند و سال گذشته تعدادی هواپیما تحویل گرفته شده است.

تقی زاده با اشاره به اینکه خطوط هوایی قطعا امن است، افزود: سیستم حمل و نقل کشوری تحت هیچ شرایطی ریسک پرواز هواپیمای مسافربری را نمی‌پذیرد و برای پروازهای مسافربری در شرایط ریسک صفر اجازه پرواز داده می‌شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به خودرو محور بودن جابجایی‌ها در ایران گفت: باید تلاش شود شرایطی فراهم شود که از خودرو محوری فاصله بگیریم که این موضوع چه به لحاظ تصادفات جاده‌ای و چه به لحاظ مصرف سوخت و آلودگی هوا از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: در شرایطی این مهم تحقق می‌یابد که سیستم حمل ونقل ریلی، هوایی و اتوبوس ها همواره بهبود یاید.

تقی زاده گفت: باید شرایطی فراهم شود که مردم احساس کنند که سفرهای برون شهری با حمل و نقل عمومی هم از لحاظ هزینه و هم از لحاظ ایمنی بهتر و مطمئن تر است.

کد خبر 342530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.