نقشه گردشگری اصفهان رونمایی شد

نقشه گردشگری اصفهان با هدف جلوگیری از اتلاف وقت گردشگران، طراحی و در همایش "اصفهان و زاینده رود" رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همایش "اصفهان و زاینده رود" بعد از ظهر پنج شنبه_ششم  اردیبهشت‌ماه_  به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان، از سوی مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل، وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار و از کتاب "اطلس تصویری پابه پای زاینده رود" نوشته "حشمت الله انتخابی" و هم‌چنین "نقشه گردشگری اصفهان" رونمایی شد.

معاون پژوهشی مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل در خصوص نقشه گردشگری اصفهان گفت: در هفته فرهنگی اصفهان به دلیل وجود حجم انبوهی از گردشگران خارجی بر آن شدیم تا از نقشه گردشگری اصفهان به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل رونمایی کنیم.

رضوان پور عصار  با بیان اینکه هدف اصلی در طراحی این نقشه گردشگری جلوگیری از اتلاف وقت گردشگران بوده است، افزود: محور اصلی و مرکزی نقشه گردشگری اصفهان، دولتخانه صفوی و میدان نقش جهان است.

پورعصار با اشاره به تقسیم فرضی اصفهان به چهار محور گردشگری، تصریح کرد: بر روی این نقشه و در شمال و جنوب شهر، تمام جاذبه ها در چهار محور معرفی شده اند، ضمن اینکه در کنار این چهار محور، دو محور چهارباغ و زاینده رود و پل های تاریخی آن نیز تعیین و مشخص شده است.

وی افزود: در حال حاضر ترجمه انگلیسی نقشه گردشگری اصفهان آماده است اما این نقشه به دیگر زبان های زنده دنیا نیز در حال ترجمه است و بر روی نقشه توضیحات لازم برای گردشگران ارایه شده و قطعا استفاده از آن می تواند از اتلاف وقت توریست ها و سرگردانی آنها بکاهد.

پورعصار با اشاره به تقسیم فرضی اصفهان به چهار محور گردشگری، تصریح کرد: بر روی این نقشه، در شمال و جنوب شهر، تمام جاذبه ها در چهار محور معرفی شده اند، ضمن اینکه در کنار این چهار محور، دو محور چهارباغ و زاینده رود و پل های تاریخی آن نیز تعیین و مشخص شده است.

کد خبر 342513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.